میدان آذر

پس از پایان موفقیت‌آمیز آزمون تولید نهایی نفت‌خام در میدان مشترک آذر، این طرح به زودی و به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. میدان مشترک آذر از طرح‌های با اهمیت صندوق بازنشستگی صنعت نفت در حوزه سرمایه گذاری بالادست صنعت نفت است.

اجرای طرح توسعه میدان مشترک آذر با هدف تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت در چارچوب قرارداد بیع متقابل در دستور کار شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت قرار گرفت و عملیات اجرایی توسعه آن به شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر محول شد؛ میدانی که از نظر ژئوفیزیک و حفاری از پیچیده‌ترین میدان‌های نفتی ایران به شمار می‌رود و از حیث شرایط و کیفیت کار با دیگر میدان‌های نفتی کشور تفاوت دارد.

تعداد زیرپروژه‌های طرح توسعه میدان مشترک آذر ۳۲ پروژه شامل ۱۰ پروژه روسطحی (surface) و ۲۲ پروژه زیرسطحی (sub-surface) است. حفر ۱۹ حلقه چاه، ساخت تأسیسات سرچاهی و ۸۰ کیلومتر خطوط لوله جریانی، احداث ۳۲۰ کیلومتر خط لوله صادرات نفت و گاز، احداث ۶۱ کیلومتر خط لوله انتقال نفت جدید و خط انتقال گاز که به واحد جمع‌آوری گاز دهلران ختم می‌شود، احداث ۲۹ کیلومترخط لوله انتقال آب به تأسیسات واحد فرآورش مرکزی و ساخت یک واحد پست برق معادل ۱۳۲.۱۱ کیلوولت از جمله تأسیسات ساخته‌شده در این میدان است.

میدان نفتی آذر یکی از میدان‌های نفتی مشترک ایران با عراق است که در بلوک اناران، در دماغه کوه‌های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق (در قسمت جنوب غربی ایلام) میان دو شهر مهران و دهلران واقع شده است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =