کد خبر: 6631
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
پرسش

۱- آیا ثبت‌نام برای درخواست علی الحساب مستمری آغاز شده است؟

فرم ثبت درخواست علی‌الحساب مستمری از خرداد تاکنون ۵ نوبت روی سامانه سما دردسترس عموم بازنشستگان قرار گرفته است، که در هر نوبت پس از گذشت یک هفته از درخواست مبالغ به حساب افراد واریز شده است.

در هر نوبت از بازگشایی فرم تقاضا در سامانه سما، از طریق سایت رسمی صندوق‌ها اطلاع‌رسانی انجام می‌شود. هم اکنون چهارشنبه ۱۷ ام دی‌ماه، نیز فرم درخواست علی‌الحساب مستمری روی سامانه سما قابل دسترسی می‌باشد.

۲- سوالات مربوط به فیش حقوقی را چگونه می توانیم پیگیری کنیم؟

با پشتیبانی فناوری اطلاعات تماس حاصل فرمائید.

۳- درصورت اتمام برگ‌های دفترچه درمانی چگونه باید اقدام نماییم؟

بازنشستگان گرامی می توانند با رعایت مسائل بهداشتی، به دفتر نمایندگی مراجعه و دفترچه جدید دریافت کنند اما در شرایط اضطراری می توانند از نسخ آزاد پزشکان استفاده کنند و در فرصتی برای دریافت هزینه های درمانی خود به دفتر نمایندگی مراجعه نمایند.

۴- برای ارائه نسخ و مدارک بیمارستانی تا چه مدت مهلت وجود دارد؟

در حالت عادی زمان ارائه نسخ جهت پرداخت ۶ ماه است، اما تا پایان رفع بیماری کرونا هر زمان اسناد پزشکی ارائه شد مراحل بازپرداخت هزینه آن آغاز می‌شود.

چنانچه تغییری در این روند ایجاد شود ازطریق سایت صندوق‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵- برای ثبت درخواست وام چگونه می توانم اقدام کنم؟

ثبت درخواست وام‌های بازنشستگان از طریق سامانه سما قابل انجام خواهد بود که زمان آغاز ثبت‌نام به‌زودی از طریق سایت صندوق‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مبالغ مربوط به وام‌های قرض‌الحسنه بازنشسته از ۲۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

۶- با توجه به تعطیلی دانشگاه ها، برای تمدید دفترچه درمان فرزندان دانشجو چه باید بکنیم؟

با توجه به استعلام گرفته شده از منطقه یک صندوق‌ها، متقاضیان می‌بایست پرینت ثبت نام ترم جاری دانشجو را ازطریق سایت دانشگاه، تهیه و به دفتر نمایندگی ارائه نمایند تا پس از بررسی کارشناسان، اعتبار زمانی دفترچه درمان فرد تمدید گردد.

۷. در تلگرام برخی افراد خبر از پرداخت های جدید می دهند آیا صحت دارد؟

خیر صحت ندارد اطلاع رسانی های صندوق صرفا از طریق سایت رسمی انجام می شود. لذا هرگونه مطلب خارج از این رسانه درباره انواع خدمات صندوق از سوی این سازمان نیست. 

مطلب مرتبط:

پرسش و پاسخ های قبلی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =