سومین جلسه ویدئو کنفرانس روسای کانون ها با هیات رییسه صندوق

مسائل مرتبط با تسهیلات وام بازنشستگان صنعت نفت، عصر امروز (سه شنبه ۲ دی‌ماه) با حضور اعضای هیات رئیسه، رئیس و معاونان صندوق و جمعی از روسای کانون بررسی شد.

 زمان اجرای مصوبه مربوط به وام‌ها، نحوه ثبت تقاضا، سقف مبالغ، استفاده از بانک عامل، میزان سود تسهیلات، عدم نیاز به ضامن، سهمیه، مدت زمان بازپرداخت از محورهای مورد اشاره نشست یادشده بود که بیشتر از سوی رئیس صندوق و معاون امورمالی و بودجه پاسخ داده شد. 

بر این اساس در اجرای مفاد اساسنامه و مصوبه هیات امنا، صندوق از یکم آذرماه مکلف است برای پرداخت تسهیلات وام، از طریق بانک عامل اقدام کند. از این رو، برای وام‌های قرض الحسنه با بانک مهر گفتگو انجام شده است و به زودی مرحله ثبت تقاضا آغاز می شود. برای وام مسکن نیز با بانک مسکن در حال انجام برنامه ریزی است. یکی از دلایل مهم انتخاب این دو بانک برای عاملیت پرداخت وام‌ها، حوزه تخصصی آنهاست. چرا که بانک مهر در حوزه تسهیلات قرض الحسنه و بانک مسکن در حوزه مسکن فعالیت تخصصی دارد.

شرایط کلی وام‌های قرض‌الحسنه مانند عدم نیاز به ضامن و مقدار سود مانند شرایط گذشته است. مرحله ثبت نام برای وام که پیشتر در نمایندگی صندوق و به شکل حضوری انجام می شد در فرایند جدید از طریق سامانه سما انجام می شود. بنابراین، بازنشسته یا بازمانده یا شاغل دارای شرایط، تقاضای وام را الکترونیکی ارائه می‌کند و سامانه این تقاضا را برای بانک ارسال می کند. با نهایی شدن دستورالعمل پرداخت وام‌ها، مرحله مراجعه فرد در صورت لزوم به بانک نیز مشخص می‌شود. 

محدودیت سهمیه برای مناطق و شهرها وجود نخواهد داشت، مانند گذشته تمام کسانی که شرایط را دارا باشند می توانند ثبت تقاضا کنند. 

طول مدت بازپرداخت تسهیلات باوجود اینکه مبالغ وام‌ها بین ۲۰ تا صد در صد با مصوبه مهرماه هیات امنا افزایش یافته نیز مانند گذشته است. از سوی دیگر، صندوق برای نیل به اهداف رفاهی، افزایش مبالغ وام‌ها و بهبود آنها را پیوسته مورد توجه قرار خواهد داد. 

این نشست با رعایت محور گفتگوی نشست و مدیریت زمان به مدت حدود ۹۰ دقیقه برگزار شد. روسای کانون‌های شرکت کننده نیز هر کدام  2 تا سه نوبت دیدگاه و پرسش‌های خود را درباره وام‌ها مطرح کردند. در پایان تاکید شد محورهای نشست دوم در خصوص درمان و جلسه سوم در خصوص وام‌ها در نشست‌های هیات رئیسه بررسی می‌شود. رئیس هیات رئیسه در آخر از مشارکت کنندگان این رویداد برخط به سبب برگزاری مطلوب آن تشکر و قدردانی کرد. 

سومین نشست برخط با حضور اعضای هیات رئیسه، رئیس و معاونان صندوق و روسای کانونهای کرمان، بندرعباس، ماهشهر و مازندران برگزار شد.  

برای مشاهده گزارش تصویری این رویداد برخط بر روی عکس کلیک کنید.(جزئیات زمانی نشست ها)

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بعدی : 

گزارش علمکردی حوزه پرداختی. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =