رایانه

از حدود سه سال پیش، کارهای مطالعاتی و فنی پروژه‌ی سامانه‌ی الکترونیکی سما، آغاز شد تا صندوق بازنشستگی صنعت نفت خدمات را به شکل از راه دور ارائه کند و همه‌ی مزیت‌های مرسوم در ارائه‌ی خدمات غیرحضوری را برای بازنشستگان عزیز محقق سازد.

این طرح از ابتدا قرار بود به عنوان یک هدف راهبردی بلندمدت، به تدریج تکمیل شود، اما رخداد همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد تا اجرای برنامه‌های این طرح شتاب گیرد؛ چرا که اکنون، هدف اصلی، ارائه‌ی خدمات غیرحضوری است تا میزان تردد متقاضیان، کاهش یابد. البته عاملی که باعث شد تا برنامه‌ریزی و امور فنی این طرح شتاب گیرد، آماده‌سازی و تجهیز زیرساخت‌های فنی این طرح در طی دو سال گذشته بوده است. فقط انتقال داده‌های قبلی از سیستم قدیمی به سیستم جدید و پردازش آنها که اویل امسال به انجام رسید، خود، پروژه‌ای در بطن پروژه‌ی سما محسوب می‌شد که هم از نظر اداری و هم از منظر فنی، کار بسیار بزرگی بود.  

پروژه‌ی سما که تاریخ سایبری صندوق‌ها را در مخزن‌های الکترونیکی خود جای داده است، در حال تکمیل و گسترش است و در حال حاضر، ارائه‌ی خدماتی مانند: فیش حقوقی، گواهی کسر از حقوق، کد مددکاری، تسهیلات بیمه‌ای خودرو، درخواست علی‌الحساب، درخواست کارت شناسایی و... را فراهم کرده است. همچنین، به زودی خدمات دیگری مانند «درخواست صدور دفترچه‌ی درمان» اضافه خواهد شد.

با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده برای توسعه‌ی سامانه‌ی الکترونیکی سما و همچنین اپلیکیشن ویژه‌ای که به زودی رونمایی خواهد شد، تحول شگرفی را در حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات در بستر فناوری اطلاعات، شاهد خواهیم بود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =