کار با رایانه

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌ها در تشریح مزایای توزیع الکترونیکی گفت: پرداخت نزدیک به 10 هزار فقرۀ دو ماه علی‌الحساب مستمری در یک ماه، ناشی از دسترسی یکسان همۀ بازنشستگان و بازماندگان واجد شرایط، به فرم تقاضا بوده است.

رضا فیروز افزود: برای اولین مرتبه این تقاضا در بستر الکترونیکی و به کمک سامانۀ سما انجام شد، ازاین‌رو موجب شد بازنشستگان و بازماندگان به شکل یکسان به فرم ثبت تقاضا دسترسی داشته باشند؛ بنابراین منابع به‌صورت بهتری توزیع شد. با الکترونیکی شدن این فرایند، افراد در هر کجای کشور، به‌راحتی به فرم ثبت تقاضا دسترسی خواهند داشت.

رئیس فناوری و اطلاعات و ارتباطات گفت: در خصوص ادامۀ پرداخت علی‌الحساب، به‌زودی فرم درخواست بر روی سامانه سما، فعال خواهد شد. لذا متقاضیان به دفاتر نمایندگی صندوق‌ها یا محل‌های دیگر جهت ثبت‌نام مراجعه نکنند و صرفاً از طریق سامانۀ سما که سامانه‌ای است مانند همۀ سازوکارهای مرسوم در کشور، اقدام کنند.

وی دربارۀ برخی مشکلات ناشی از راه‌اندازی تازه سامانه گفت: به‌طور طبیعی هر سامانه در ابتدای راه کاستی‌های دارد که تحلیل بازخوردها، منجر به تکمیل آن می‌شود اما نکتۀ حائز اهمیت این است که حجم ثبت درخواستی امسال که فقط در یک ماه، پنج برابر سال گذشته بود، نشان می‌دهد میزان دسترسی به فرم تقاضا به نحو چشمگیری بهبود یافته است؛ بنابراین، ثبت‌نام صرفاً از طریق سامانه سما صورت خواهد گرفت.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =