کد خبر: 5691
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آیین تجلیل و تکریم از مهندس رحیمی/2

رئیس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در دیدار با اعضای اجرایی کانون‌ها گفت: تعامل میان صندوق و کانون‌ها مورد تائید اینجانب است. چراکه هر دو مجموعه ارائه خدمات و ایجاد رفاه برای بازنشستگان را هدف‌گذاری کرده‌اند.

محمدمهدی رحمتی بابیان این مطلب افزود: کوشش می‌شود در چارچوب قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف خدمات به بازنشستگان و شاغلان بهبود یابد. ازاین‌رو، خدمات بااهمیتی مانند درمان و بهداشت بازنشستگان کاسته یا محدود نخواهد شد.

وی گفت: اساسنامه صندوق‌ها پرداخت هرگونه وام را معطوف به بانک‌های عامل کرده است ازاین‌رو طبق مصوبه جدید هیات رئیسه رویه فعلی تا آخر دی‌ماه در چارچوب ضوابط اجرا خواهد شد و در این مدت در خصوص اجرایی صحیح اساسنامه در زمینه پرداخت وام‌ها، نظام‌نامه تدوین خواهد شد.

رئیس هیات رئیسه صندوق‌ها با اشاره به محورهای مطرح‌شده از سوی اعضای هیات اجرایی کانون‌ها گفت: برگزاری منظم نشست‌ها موجب همفکری و گفتگو جهت رفع محدودیت‌ها خواهد شد در این زمینه کوشش اینجانب و سایر همکاران بهبود فعالیت‌هاست البته چارچوب قوانین همواره مدنظر است.

افخم زروانی رئیس صندوق‌ها نیز در این نشست افزود: شورای مدیران صندوق‌ها مصوب کرده است تا مدیران و کارشناسان صندوق‌ها در کارگروه‌های تخصصی کانون‌ها حضور یابند که این موضوع در جهت ارتباط بهتر با بدنه اعضای کانون‌ها اثربخش خواهد بود.

وی در خصوص هزینه‌های درمان بیماری‌های سخت که مورداشاره روسای کانون بود تصریح کرد: پرداخت هزینه‌ی داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند طبق لیست سازمان بهداشت و درمان مجاز نیست اما در شرایطی که فرد دچار بیماری سخت شود که تعریف آن مشخص است، علاوه بر این‌که هزینه فرانشیز 10 درصدی اخذ نمی‌شود بیمار هزینه داروهای خارجی را نیز دریافت می‌کند.

زروانی درباره اهمیت آموزش نیز گفت: از اعزام کارشناسان جهت آموزش در بخش‌های مختلف به بازنشستگان استقبال می‌کنیم همچنین طبق مصوبه شورای فرهنگی صندوق‌ها، در صورت استفاده از استاد کارآزموده، هزینه مدرس از سوی صندوق‌ها پرداخت می‌شود چراکه توسعه آموزش از هزینه‌های بعدی که ممکن است به صندوق تحمیل کند می‌کاهد.

در ابتدای این نشست، دبیر دوره‌ای کانون‌ها گزارش کوتاهی از برخی اقدامات انجام‌شده و محور موضوعات ارائه و تصریح کرد: ارتباط هیات اجرایی با بدنه صندوق‌ها مطلوب است. کانون‌ها تلاش می‌کنند بازوان اجرایی صندوق‌ها باشند چراکه هدف هر دو مجموع یکی است و همه این اقدامات جهت افزایش رفاه بازنشستگان است.

محیی الدین میرزایی در ادامه برای رئیس هیات رئیسه صندوق‌ها در جهت نیل به اهداف عالیه صندوق‌ها آرزوی موفقیت کرد.

جاسم میاحی رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان خوزستان نیز گفت: از هیات رئیسه پیشین در جهت خدمات به بازنشستگان تشکر و قدردانی می‌کنیم این نشست فرصت و طلیعه خوبی برای بررسی بیشتر موضوعات است.

میاحی موارد مرتبط با بهداشت و درمان، کارت پاسارگاد، ورزش و نحوه درخواست برنامه‌های گردشگری و فرهنگی را بیان کرد و افزود: توسعه ورزش همگانی ازجمله پیاده‌روی در پرتو کارت پاسارگاد می‌تواند مشکلات این طرح را کاهش دهد.

رئیس هیات مدیره کانون خوزستان فلسفه وجودی کارت ورزش را ایجاد تحرک میان بازنشستگان دانست بااین‌حال گفت: اگر برخی مشکلات این طرح رفع شود رضایت‌مندی بیشتری حاصل می‌شود.

مصطفی مشکلانی رئیس هیات مدیره کانون اصفهان در ادامه افزود: کانون‌ها ارتباط خوبی با بازنشستگان دارند درنتیجه می‌توانند اطلاعات سازنده‌ی جهت رفع موضوعات به بدنه مجری خدمات ارائه کنند.

حسین کاشفی رئیس هیات مدیره کانون ایران هم گفت: کانون و صندوق‌ها در یک مسیر هستند که هرکدام وظیفه جداگانه دارند برای نیل به یک هدف؛ ازاین‌رو هم‌افزایی در این زمینه بااهمیت است.

رئیس هیات مدیره کانون ایران، تشکیل کارگروه‌های تخصصی در کانون‌ را بااهمیت خواند و گفت: با مدیریت دانش تجربه به صنعت باز می گردد؛ همچنین کارگروه‌های تخصصی می‌توانند در زمینه‌های مختلف به صندوق‌ها یاری رسانند.

وی فوق‌العاده تخصصی، بهداری و بهداشت، استفاده از بازنشستگان، تعرفه‌های درمان را نیز مورداشاره و گفتگو قرارداد که به‌طور اجمالی در این نشست درباره محور آن‌ها گفتگو و مقرر شد همفکری‌ها در این زمینه ادامه یابد.

گفتنی است در این نشست دوساعته اعضای هیات اجرایی موضوعات مختلف مربوط به‌کل کانون‌ها را بیان کردند.

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =