کد خبر: 5423
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
کار با رایانه

بهره‌مندی از سامانه سما در ارائه خدمات به بازنشستگان در حال افزایش است. تحلیل داده‌های ثبت‌شده بیانگر حذف پانزده هزار سفر درون‌شهری است که نشان‌دهندۀ اثربخشی این روش در ارائه خدمات است.

رضا فیروز سرپرست واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌ها گفت: با بهبود معماری سامانه جامع اطلاعاتی صندوق‌ها (سما)، میزان استفاده از این برنامه فزونی یافته است.

وی گفت: در حوزه مددکاری و صدور کارت شناسایی علی‌رغم آنکه مخاطب کمتری دارد نیز از سما استفاده شده است.

مهندس فیروز افزود: تیم طراحی و پشتیبانی فناوری اطلاعات صندوق‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارتقا و توسعۀ سامانۀ سما هستند چرا که اولویت‌های صندوق استفاده از فناوری برای ارائه خدمت است.

فیروز افزود: میزان کارآمدی و تأثیر سما بر روند ارائه خدمات در فواصل شش‌ماهه نظرسنجی می‌شود تا بر اساس نیاز، این سامانه توسعه یابد.

وی افزود: گواهی کسر از حقوق، گواهی حقوق، مددکاری، صدور کارت شناسایی، معرفی‌نامه درمان و وام مسکن در صدر خدمات ارائه‌شده از سوی سماست.

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق‌ها گفت: با تحلیل داده‌های سما که ناشی از ثبت درخواست بازنشستگان است این سامانه تاکنون موفق به حذف حدود ۱۵۵۸۶ سفر درون‌شهری شده است. به این معنا که این تعداد نفر برای ثبت درخواست نیازی به رفت‌وآمد نداشته‌اند.

وی گفت: عمر سامانه بومی صندوق‌ها به یک سال نرسیده است از این رو ممکن است در روند ارائۀ خدمات اشکالاتی نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین با بررسی روزانه سامانه، تلاش می‌کنیم نقیصه‌ها را هم برطرف کنیم. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =