حمید قادری

مدیر عامل شرکت پتروپالایش کنگان گفت: طرح بازیابی اتان در پارس جنوبی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف با ظرفیت ۳ میلیون و پانصد هزار تن محصول در سال وارد مدار تولید شد.

حمید قادری با بیان این مطلب که عملیات اجرایی این طرح در زمانی کمتر از ۵ سال و در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار انجام شده است، افزود: واحد طرح بازیابی اتان شرکت پتروپالایش کنگان شامل واحدهای اجرایی استحصال اتان، پروپان، بوتان، c۵+ و یوتیلیتی است.

قادری افزود: از مهمترین ویژگی‌های این طرح که آن را نسبت به پروژه‌های مشابه متمایز می‌کند می‌توان به همجواری با پالایشگاه نهم فاز دوازده پارس جنوبی، دسترسی مناسب به خوراک و تولید محصولات متنوع اشاره کرد. از این رو،  ویژگی‌های یادشده سبب افزایش توان عملیاتی و پایداری تولید شده است.

وی با بیان این‌که محصولات این شرکت در ابتدای زنجیره ارزش قرار دارد، افزود: راه اندازی واحد بازیابی اتان باعث اطمینان سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای پایین‌دستی پتروشیمی می‌شود.  

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان گفت: پروژه بازیابی اتان با تکیه بر توان و دانش بومی، با اعتبار ۴۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و  ۳،۱۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی به بهره برداری رسیده است.

قادری افزود: سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی تخصص صندوق نفت است لذا راه‌اندازی پروژه‌های مانند پتروپالایش کنگان از محل‌هایی است که سبب تامین منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی می‌شود.  

*برای مشاهده تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =