مجید حبیبی/سروک آذر

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر با اشاره به موفقیت آزمون عملکردی میدان مشترک آذر گفت: عواید حاصل از این میدان نفتی به گونه‌ای خواهد بود که بازگشت سرمایه‌ متناسب و سود مطلوب را برای صندوق نفت به عنوان سرمایه گذار اصلی محقق خواهد کرد. 

مجید حبیبی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر با اشاره به پایان موفقیت‌آمیز آزمون عملکردی ۲۱ از ۲۸ روز تولید نهایی نفت‌خام در میدان آذر گفت: این طرح به زودی و به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

 وی گفت: عواید حاصل از میدان آذر به گونه‌ای خواهد بود که بازگشت سرمایه‌ متناسب را همراه با سود مطلوب برای صندوق نفت محقق خواهد کرد. 

مدیرعامل شرکت سروک آذر افزود: کار کم نظیری از منظر عملیات، تأمین مالی و تجهیزاتی انجام شده است؛ لذا اقدام هیأت رئیسه صندوق‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف برای ورود به سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک جسورانه بوده است، بنابراین از حمایت‌های مدیریتی مسئولان صندوق و شرکت اهداف تشکر می‌کنم.

وی افزود: بهره‌برداری از میدان آذر شروع جدید برای ورود به میدان‌های پیچیده است زیرا ایران توانست با وجود تحریم‌ها در میدانی سخت که مشخصات زمین‌شناسی پیچیده دارد و با حفاری‌های طولانی به مرحله برداشت نفت خام برسد. 

مدیرعامل شرکت سروک آذر گفت: در آن سوی میدان و در کشور همسایه، شرکت‌های بزرگ بین‌المللی با فناوری‌های روز درحال بهره‌برداری از این میدان هستند؛ لذا دستیابی ایران با تکیه بر توان مهندسان داخلی و در شرایط تحریم از دیگر ویژگی‌های بارز این طرح بزرگ و ملی است.

حبیبی گفت: با تجربه حاصل از میدان آذر، ورود به سایر میدان‌های پیچیده نفتی، برای مهندسان ایرانی به‌خصوص گروه اقتصادی صندوق‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف بیش از گذشته آسان خواهد شد.

میدان نفتی آذر یکی از میدان‌های نفتی مشترک ایران با عراق است که در بلوک اناران، در دامنه‌ی زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق (در قسمت جنوب غربی ایلام) میان دو شهر مهران و دهلران واقع شده است.

*برای مشاهده تصاویر بیشتر از طرح میدان نفتی آذر بر روی تصویر کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =