کد خبر: 6626
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کار با رایانه

بیش از ۵۰ هزار ثبت تقاضا و انجام کار به شکل غیرحضوری از سوی بازنشستگان صنعت نفت به وسیله سامانه الکترونیکی صندوق‌ها در ۶ ماه گذشته انجام شده است.

براین‌اساس، در ۲ هفته گذشته بیش از چهار هزار نفر از بازنشستگان صنعت نفت، تقاضای استفاده از تسهیلات بیمه خودرو را از طریق سامانه الکترونیکی سما ثبت کرده‌اند. این خدمت الکترونیکی نیمه آذرماه از طریق سامانه برقرار شده بود.

همچنین طی ۶ ماه گذشته، نزدیک به هجده هزار درخواست دریافت علی‌الحساب، بیست و یک هزار گواهی کسر از حقوق، نزدیک به هشت هزار معرفی‌نامه، یک هزار و پانصد مورد مددکاری، و حدود یک هزار ثبت استفاده از مبالغ طرح آتیه، ازطریق سامانه سما پیگیری شده است.

استفاده از سامانه سما سبب شد، تعداد پرداختی علی‌الحساب مستمری از آمار ۲ هزار در سال گذشته به تعداد هجده هزار فقره طی امسال برسد. تا پیش از راه‌اندازی سما، ارائه خدمات مذکور تنها با مراجعه حضوری فرد به نمایندگی امکان‌پذیر بود، اما امسال خدمات یاد شده از راه دور و از طریق سما انجام شده است. این اقدام در کاهش رفت ‌و آمدهای درون شهری به‌خصوص در شهرهای بزرگ که دچار آلودگی هوا هستند نقش بسزایی در حفظ سلامتی افراد داشته است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =