کد خبر: 6435
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کتاب این زندگی

این کتاب از چندین داستان خیلی خیلی کوتاه تشکیل شده است، شخصیت ها روایتگر زندگی های معمولی و روزمره هستند، قصه‌ها و شخصیت‌ها در دنیایی سورئالیستی سیر می کنند ولی تجربیاتشان بر بستر واقعیت های اجتماعی می گذرد.

کتاب «این زندگی برای چند ماه اجاره داده می‌شود» ازجمله رمان‌هایی است که در صفحات آغازین آن نوشته شده داستان‌های این کتاب بر اساس تجربه‌های واقعی‌اند. در این نقطه است که خواننده تصور می‌کند مهدی آذری (نویسنده) سعی دارد در کتاب پیش رو همانند بسیاری از رمان‌هایی که راوی بخشی از زندگی واقعی را روایت می‌کند، به بیان کلمات و جملات تکراری با مضامین تکراری بپردازد. اما آنچه در متن کتاب با آن روبه رو می‌شوید دنیایی فانتزی است که در عین واقعیت، دور از ذهن است.

در پشت جلد کتاب «این زندگی برای چند ماه اجاره داده می‌شود» آمده است: لازم است که دست‌کم برای مدت کوتاهی زندگی را از تن‌مان بکنیم و به نزدیک‌ترین رخت آویز دم دست‌مان آویزان کنیم؛ البته به شرطی که هوا بارانی نباشد وگرنه بلافاصله دل‌مان برایش تنگ خواهد شد. شاید حتی عاقلانه‌تر و اقتصادی‌تر باشد اگر به جای رخت آویز، با گرفتن چند عکس باکیفیت از آن، در فضای مجازی برای کرایه‌اش آگهی بدهیم، چون این تنها راهی است که می‌توانیم با آن از زندگی‌مان پول پس انداز کنیم.

«این زندگی برای چند ماه اجاره داده می‌شود» در ۱۶۸ صفحه در قالب ۶۳ داستان کوتاه و بلند توسط نشر روزبهان روانه بازار نشر شده است.

برای خرید نسخه فیزیکی این کتاب اینجا کلیک کنید.

منبع: یکتا بوک

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =