کد خبر: 6432
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
آسپرین

یکی از مشکلات اصلی در مبتلایان به کرونا مصرف خودسرانه داروها است که باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد.

پوریا شجاعی، متخصص مراقبت‌های ویژه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا و اینکه برخی از افراد و مبتلایان به این بیماری تصور می‌کنند، که استفاده از آسپرین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، اما مصرف خودسرانه آسپرین می‌تواند خطرناک باشد.

او با اشاره به اینکه قرص آسپرین نیز در بیماران باید با احتیاط مصرف شود، گفت: مصرف خودسرانه آسپرین می‌تواند خطرناک باشد و حتما این دارو نیز باید با تجویز پزشک استفاده شود و استفاده از این دارو در افراد سالمند چنانچه با صلاحدید و تجویز پزشک باشد، باید در دوران اپیدمی کرونا هم استمرار داشته باشد.

شجاعی با اشاره به اینکه ویتامین C مورد نیاز بدن را می‌توان از طریق مواد غذایی تامین کرد، ادامه داد: برای پیشگیری و درمان کرونا، بهتر است از منابع طبیعی و غذاهایی که منبع غنی ویتامین C هستند، استفاده شود. همچنین افرادی که تغذیه مناسبی دارند نیازی به مصرف مکمل‌های دارویی این ویتامین ندارند.

او افزود: مبتلایان به کرونا در دوران بیماری بهتر است از قرص‌های جوشان ۵۰۰ استفاده کنند و افرادی که دارای کمبود ویتامین C در بدن هستند هم می‌توانند از مکمل‌های گوناگون استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره موضوع ورود داروی درمان معده به شیوه درمانی برای کرونا ویروس، گفت: مطالعاتی هم در ایران و هم در دنیا در زمینه درمان سرپایی بیماران با دیگر داروها همانند فاموتیدین و ملاتونین انجام شده است بنابراین استفاده از این دارو در زمان ابتلا به بیماری هیچ منعی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =