نوشتن نامه

تعدیل مستمری، انتشار صورت‌های مالی صندوق در سامانه کدال و چند موضوع دیگر که درباره آنها توضیحاتی ارائه شده است. از جمله اینکه، پیشنهاد و مصوبه هیئت‌رئیسه صندوق درباره میزان تعدیل مستمری در دستور نشست آتی هیئت‌امنای صندوق‌ها قرار دارد.

به گزارش  OIPF.IR _ با توجه به مطالب مطرح شده از سوی کانون‌های محترم  و بازنشستگان ارجمند، در راستای شفاف‌سازی هر چه بیشتر، توضیحات زیر تقدیم می‌شود:

۱.      از ابتدای سال ۹۹ طبق مصوبه هیأت محترم وزیران به شماره ۳۷۰۷/ ت ۵۷۵۹۴ ه، مورخ ۲۰/۰۱/۱۳۹۹، ۱۵% اضافات اجرا شده است و پیشنهاد تعدیل مستمری نیز در اوایل مردادماه در هیأت رئیسه تصویب و به هیأت امناء تقدیم شده است. این پیشنهادها در دو قالب ارائه شده است که در صورت نهایی‌شدن، مبالغ مناسبی را به مستمری‌ها و مقرری‌های بازنشستگان صنعت نفت خواهد افزود، وزیر محترم نفت نیز به این موضوع اشاره کرده اند.

 قابل ذکر است که پیشنهادهای مذکور، تنها توسط ارکان صندوق کارشناسی، کارسازی و تصویب شده و منتظر تصویب نهایی هیات امنای محترم است.

همانطور که  پیشتر رئیس محترم هیات رئیسه در دیدار ۲۴ شهریورماه با اعضای محترم مجمع عالی کانون ها تصریح کرده اند منابع لازم نیز برای تعدیل مستمری در بودجه سال ۹۹ صندوق پیش بینی شده است که پس از نهایی شدن پیشنهاد صندوق در هیات امنا از تاریخ یکم فروردین ماه امسال (۹۹) محاسبه و پرداخت خواهد شد. اینجا + 

۲.    در ساختار سازمانی مصوب ۹۴، رئیس صندوق‌ به‌عنوان رکن اداری و زیرنظر رئیس هیأت رئیسه، دارای شرح وظایف سازمانی می‌باشد و کلیه‌ی معاونت‌ها و واحدهای ستادی بلافصل، زیرمجموعه‌ی رئیس صندوق‌ هستند. چارت سازمانی مذکور، در سال ۹۴ با طی فرآیند تعریف شده در صنعت نفت تصویب شده است و از سوی اداره‌ی کل تشکیلات و روش‌های وزارت نفت، ابلاغ شده و جاری می‌باشد. همچنین در تبصره‌ی شماره ۴ ماده ۱۹ اساسنامه، به‌طور مشخص، تکالیفی برای رئیس صندوق پیش‌بینی شده است. قرار است ساختار سازمانی مذکور پس از انطباق با اساسنامه به زودی به تصویب هیأت امناء برسد.

۳.    در مطالب منتشر شده، به‌ صورت کلی و بدون ذکر آمار و ارقام مشخص، پرسش‌ها یا ابهاماتی درخصوص سرمایه گذاری‌ها مطرح شده‌ است؛ ازجمله، بیان شده که «برگشت سرمایه نداشته اند» و یا «مبالغ از بین رفته» و خواستار توضیح شده اند. در این ‌خصوص، تصریح می‌شود که ارائه ی پاسخ، مستلزم اعلام مصادیق مربوط به پرسش یا ابهام، به‌ شکل روشن و مستند است.  

در این زمینه گفتنی است، صندوق در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، صورت‌های مالی و اطلاعات صندوق و صورت‌های مالی و اطلاعات شرکت سرمایه گذاری اهداف را در سامانه کدال بورس، برای اطلاع عموم، متخصصان حرفه‌ای و ذینفعان منتشر کرده و از این به بعد نیز منتشر می‌کند. به لطف خداوند و با کوشش همکاران، وضع مالی صندوق و سرمایه‌گذاری‌ها بسیار مناسب و خوب است. اینجا +

۴.    اطلاعات صورت مالی تلفیقی صندوق، از سال ۹۶ تا سال ۹۸، بر روی سامانه‌ی کدال موجود است. اطلاعات سال مالی منتهی به ۹۹/۲/۳۱ نیز پس از برگزاری مجمع، بر روی آن سامانه منتشر خواهد شد؛ بنابراین همان‌طور که ذکر شد وضع مالی صندوق و سرمایه‌گذاری‌های آن مطلوب است و مازاد درآمد بر هزینه‌ی صندوق، مشخص است.

۵.    صندوق، طبق قوانین بالادستی، دارای شخصیت حقوقی «مستقل» است و مطابق با اساسنامه‌اش، اداره می‌شود؛ بنابراین، مشمول موضوع همسان‌سازی نیست.

۶.  در خصوص اساسنامه، پیشنهادات وارده پس از بررسی در ارکان صندوق و انجام کار کارشناسی و تصویب هیات رئیسه، تقدیم اهیات امنا خواهد شد.  

۷.    ارکان صندوق کمافی‌السابق در جلسات با رؤسا و هیأت مدیره کانون‌ها به عنوان بازوهای اجتماعی صندوق ها از راهنمایی، کمک و پیشنهادهای سازنده آن‌ها به‌عنوان نمایندگان بازنشستگان استقبال کرده و می‌کند و به امید خدا علی‌رغم شرایط ناشی از بیماری کرونا، نشست گردهمایی رؤسای کانون‌ها را قبل از آذرماه برنامه‌ریزی کرده و انجام خواهد داد.

۸.    میان بازنشستگان و صندوق فاصله‌ای وجود ندارد، در این زمینه دوباره تصریح می‌شود که صندوق، با هدف ارتباط بهتر، نشست‌های متعددی را با حضور بازنشستگان و کانون‌ها برگزار کرده است. اجلاس‌های سراسری کانون‌ها نیز با کمک صندوق، برگزار می‌شوند. افزون بر این‌ها، صندوق هر سال اولویت‌ها و دغدغه‌های ذی‌نفعان خود را با همکاری مراکز دانشگاهی متخصص در حوزه نظرسنجی، مورد سنجش قرار می‌دهد تا به شکل علمی، از اولویت‌های بازنشستگان در حوزه‌های مختلف مطلع شود و اقدام نماید؛ اما بعضا افرادی با استفاده از مصاحبه‌ها و نامه‌های قدیمی، به القاء نظرات خود و تعمیم آنها به‌عنوان «نظرات عموم»، مشغول هستند! بنابراین تأکید می‌شود، ارکان صندوق گزارش مراکز پژوهشی را به‌دقت مورد توجه و مطالعه قرار خواهد داد. با توجه به انجام موفقیت‌آمیز نظرسنجی سال گذشته، امسال نیز با همکاری مراکز دانشگاهی معتبر، پژوهشی علمی انجام خواهد شد و نتایج آن، همچون گذشته، به‌ استحضار مسئولان امر و عموم علاقه‌مندان خواهد رسید. خلاصه‌ی خبری پژوهش سال گذشته که از سوی مرکز افکارسنجی «ایسپا» انجام شد، بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی آن مرکز، به نشانی ispa.ir در دسترس است.


۹.    جا دارد از کانون‌های کارمندان محترم بازنشسته صنعت نفت که طی روزهای گذشته با ارسال نامه، همکاران خود در صندوق را مورد لطف و عنایت قرار داده‌اند، صمیمانه قدردانی گردد. درنهایت، همه‌ی موضوعات در دبیرخانه جمع‌بندی می‌شود تا به‌زودی در نشست آتی با حضور رؤسای محترم کانون‌ها، درخصوص آن‌ها گفتگو و همفکری به‌عمل آید. در همین چارچوب از هرگونه پیشنهاد، انتقاد و راهنمایی در جهت اعتلای حقوق مادی و معنوی همکاران ارجمند بازنشسته همچون گذشته استقبال می‌شود. چراکه کانون های بازنشستگی بازتاب دهنده نظر و پیشنهادهای قاطبه بازنشستگان فرهیخته صنعت نفت هستند و صندوق پیوسته شنونده سخنان آنان است.  

۱۰.    همواره تاکید می کند ارکان صندوق موظفند همواره از ساعت  ۷:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ و در برخی امور تا ۲۱:۳۰، پذیرای جلسه و نشست با بازنشستگان ارجمند باشند تا دیدگاه، راهنمای، انتقاد و تقاضاهای بزرگان خانواده صنعت نفت را دریافت نماید و برای عمل بدان کوشش کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • غلامی اراک NL ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    11 10
    احسنت
    • یوسف قانونی صابر IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      5 4
      سلام,ممنونمازاطلاع رسانی,وازاعضایمحترم صندوقها همه زحمتکشان,صمیمانه تشکرمی کنم
  • کمال رابعی نیا CA ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 3
    باسلام، پیشاپیش از زحمات کلیه ارکان صندوق سپاسگزارم خدا قوت.
  • پرویزقهرمانی US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    6 3
    خیلی هم عالی دستتون درد نکنه وممنونم
  • احمد یاسایی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 4
    بسیار نیکو. سپاسگزارم. توضیحات ‌‌اقدامات بسیار شفاف و جامع. در صورت دریافت هرگونه اطلاعاتی از طریق پست الکترونی ام، مراتب را بصورت فراگیر به سایر پیشکسوتان محترم نفت انتقال خواهم داد.
  • سیروس ابوالحسنی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 4
    با سلام. اینجانب جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس. خواستار باز گشت مبلغ ورزشی به کارت حقوق. میباشم ۲،،،،با وضع موجود و امکان کم وبا داشتن ۴ فرزند همگی تحت پوشش من هستند . نه کار دارند ونه امکانات رفاهی. خواهش میکنم نسبت به کار گیری فرزندان به جای خودمان درضمن نفت استخدام کنید .تا این بار زندگی بازنشستگی از سر ما کم شود..
  • نويد US ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    19 11
    يعني امكان اينكه از اين ماه اضافات رو بدن وجود داره ؟
  • محمد لشکری زاده IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    38 18
    باسلام وخدا قوت به همه مسئولین محترم مخصوصا مقام محترم ورزات نفت که عنایت ویژه به بازنشستگان وضعیت معیشت انها داشته ودارند وتقدیر وتشکر ازمسئولین محترم صندوقهای بازنشستگی وهمچنین ازمدافعان حقوق بازنشستگان روئسای محترم کانونهای نهایت تشکر وقدر دانی راداریم
  • سعید محمدی مهر IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    7 3
    جلسه آتی هیئت امنا چه تاریخی است لطفا در مورد کف مستمری و مقرری هستند بیشتر دریابید
  • کورش سنایی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    6 10
    سلام خدا قوت وخیلی ممنون ازهمه دست اندرکاران صندوق وکانون پیروزباشید
  • ظهراب اژدری US ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 8
    بسیار عالی فقط خواهشی که دارم حرفهای بی ربط بعضی آدمهای طفرقه افکن را گوش ندهید و در سایت شرکت حذف گردد متشکرم دستان درد نکنه .
  • سامانی DE ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 1
    از بابت اطلاع رسانی و شفاف سازی مطالب مطروحه در فضای مجازی ممنون و سپاسگزارم
  • RO ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 7
    سلام پسپاس گذارم از اطلاع رسانیتون از زحمان شما تشکر فروان داریم
  • جه‍انگیر IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 15
    باعرض سلام واحترام خدا قوت به دسنددرکاران عزیز خاسته نباشید خیلی خوب از اطلاع شما متشکر
  • جواد صفرعلیزاده IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 1
    ممنون اززحمات امیدوارم با حقوق مهرپرداخت بشه.
  • احمد فرهمند IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    3 13
    ممنون از اطلاع رسانی و شفاف بیان کردن امورات مربوطه که باعث میشود شایعه سازی از بین برود
  • جعفر قنواتی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 11
    من از زحمات صادقانه مدیران ومسیولین صندوقها و روسای کانونها تقدیر وتشکر دارم سلامت وتندرست باشزد
  • آجودانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    درودوخسته نباشیدبرهمه دست اندرکاران به سرانجام خیررسیدن امورمطرح شده.
  • عبدالحسین پرچمی600389 IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 9
    ضمن سلام وخسته نباشید ودعای خیر برای تمام عزیرانیکهدر اینرا زحمت کشیدن تا این امر مسیر گردید ودعای خیر تمام بازنشستها بسهم خودم با اینکه سالهای گذشته بسبت به تورم کمر شکن بد زندگی کردیم انشاالله جبران شود600389
  • حسن کاسه ساز IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 11
    با سلام وخسته نباشی به تک تک شما مسئولین عزیز امیدوارم خداوندبزرگ،،به شما بزرگواران سلامتی و طول عمر باعزت عنایت فرماید. به امید تصویب شدن این طرح خوب ممنون.
  • ناصرمحمدرومزپور IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    5 15
    بسیار عالی وروشن مطالب را بیان فرمودین دست تون درد نکنه ....از زحمتهایی که دستاندرکاران کشیده اند کمال تشکر را دارم
  • مطاع FR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    با سلام بینهایت از اطلاع رسانی و تلاش مسولین سپاسگزارم
  • مهری حیدری IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    ممنون وسباسگزار
  • سید حسن غیاثی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 2
    با سلام و خدا قوت به همه عزیزان دست اندرکاران صندوق بازنشستگی خدا انشاالله به شما و خانواده محترمتان سلامتی وجزای خیر بدهد.
  • غلامرضا زمان نژاد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    با عرض سلام وخسته نباشید اول اینکه تشکر میکنم که اهمیت به بازنشستگان میدید با توجه با شرایط سختی که برای اکثریت هست .من 32سال دردریا با شرایط سخت شاغل بودم .واینکه جانباز هستم . الان تک فرزند من بیکاره ای کاش حمایتی از فرزندان بازنشستگان میشد.قطعا حمایت از نیروهایی که سالها خدمت با شرایط سخت رو داشتن جای سپاس وقدردانی رو داره همین کارتهایی که برای رفاه میدید چقدر دراین ایام کرونایی موثر بوده واطلاع رسانی که با دقت میشه .بهر حال قطعا مزایایی که برای کارمندان هست تا درصدی برای بازنشستگان میشه خودش میتونه خیلی امیدوار کننده باشه انشال...دراینده شاهد برنامه های بهتر باشیم .
  • داود IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    خیلی خوب دستتون درد نکنه فقط امیدواریم زودتر به نتیجه برسه
  • فریدآزادی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    سلاموعرض ادب واحترام،روایت است که خداوندهمه بندگانش رادوست دارداما آندسته که به دیگران کمک میکند رابیشتروآنها اجری بالاتروجایگاه فراتردر پیش خداوندگارداراهستند،امیدوارم پروردگارعالم عاقبت به خیرتان بفرمایدانشاا...
  • محمود عسکری ش.پ.۵۰۸۹۱۰۵ IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 2
    باسلام.اززحمات بی شابعه شمامسولین محترم صندوق بازنشتگان نفت کمال وتشکردارم وازخداوند منان خواهان سلامتی برای شمامیباشم

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =