کد خبر: 6263
سرویس: علم و دانش
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
پول دیجیتال

بانک مرکزی اتحادیه اروپا تصمیم دارد نسخه دیجیتال یورو را نیز به بازار عرضه کند. یورو دیجیتال جایگزین وجه نقد نمی شود و در حقیقت مکمل آن است.

در همین راستا بانک مرکزی اروپا در گزارشی جامع به دلایل نیاز برای صدور پول دیجیتال اشاره کرده است. همچنین این سازمان اقتصادی اعلام کرده برای انجام چنین اقدامی با شهروندان، کارشناسان و  بانکداران مشاوره می کند.

البته هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است اما طبق اطلاعات موجود یورو دیجیتال به عنوان مکمل وجه نقد و نه جایگزین آن عرضه می شود.   مذاکرات در این باره از ۱۲ اکتبر آغاز می شود.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در این باره گفت: یورو به مردم اروپا تعلق دارد و ما قصد داریم از آن محافظت کنیم. شهروندان اتحادیه اروپا به طور روز افزون از روش های دیجیتال برای پرداخت، پس انداز و سرمایه گذاری استفاده می کنند. نقش ما تامین اعتماد شهروندان به این ارز است. این بدان معنا است که باید کارآمدی یورو در عصر دیجیتال را تضمین کنیم. ما باید برای عرضه یورو دیجیتال در صورت نیاز آماده باشیم.

یورو دیجیتال با سیستم های پرداخت الکترونیک فعلی که توسط بخش خصوصی اداره می شوند، متفاوت است زیرا پول رسمی بانک مرکزی به حساب می آید، قابل اعتماد و بدون ریسک است. علاوه برآن استفاده از یورو دیجیتال هزینه های کمتری دارد.

همچنین می توان از ارز دیجیتال بانک مرکزی به صورت آفلاین (مثلا برای انتقال مقادیر کم بین افراد با استفاده از کیف پول الکترونیک) استفاده کرد.

در حال حاضر استفاده از وجه نقد در بسیاری از کشور ها از جمله سوئد در حال کاهش است.

منبع: مهر

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =