کد خبر: 6259
سرویس: هنر در خانه
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
آموزش چاپ عکس روی چوب با کمترین امکانات در منزل

چاپ روی چوب کار بسیار جذابی است و می‌توان از آن استفاده‌های تزیینی زیادی کرد. مثلا می‌توانید عکس‌های خانوادگی خودتان را با استفاده از این روش برای همیشه ماندگار کنید.

چاپ روی چوب کار بسیار جذابی است و می‌توان از آن استفاده‌های تزیینی زیادی کرد. مثلا می‌توانید عکس‌های خانوادگی خودتان را با استفاده از این روش برای همیشه ماندگار کنید یا لوگوی برند خودتان را با هزینه‌ی پایین روی چوب چاپ کنید و برای تبلیغات به مردم هدیه بدهید. با توجه به میزان خلاقیت شما می‌توان از چاپ روی چوب استفاده‌های متنوعی کرد.

آموزش چاپ عکس روی چوب

روش کار ساده است؛

برای شروع یک پرینت باکیفیت از عکس یا متنی که می‌خواهید روی چوب چاپ کنید، نیاز دارید. دقت کنید که عکس یا متن مورد نظرتان را به صورت وارونه‌ی جانبی یا Mirror تهیه کنید. سپس یک قطعه چوب با سطح صاف و یکدست نیاز دارید که از نظر ابعاد با پرینت شما متناسب باشد.

 روش اول

 به ژل مدیوم اکریلیک نیاز دارید که می‌توان آن را در همه‌ی فروشگاه‌های رنگ فروشی یا لوازم نقاشی پیدا کرد. با استفاده از یک قلموی کوچک یک لایه‌ی نازک از ژل مدیوم اکریلیک را روی سطح چوب بزنید. حالا کاغذ پرینت را آرام روی چوب قرار دهید و دستتان را از مرکز به طرفین بکشید تا هیچ هوایی بین کاغذ و سطح چوب وجود نداشته باشد. می‌توانید از یک کارت محکم برای خارج کردن حباب‌های هوا از زیر کاغذ استفاده کنید. بعد از یک ساعت که مدیوم اکریلیک خشک شد، با کمی آب کاغذ پرینت را خیس کنید و با استفاده از یک مسواک، ابر یا با انگشتان دستتان، به آرامی آن را بتراشید.

روش دوم

 این روش بسیار سریع و ساده است. برای انتقال جوهر به سطح چوب در این روش فقط کافی است مثل روش قبلی تصویر یا متن خود را به صورت Mirror پرینت بگیرید و کاغذ پرینت را روی سطح چوب قرار دهید. اما به جای استفاده از ژل مدیوم اکریلیک یک دستمال یا پنبه را به استون آغشته کنید و آن را به آرامی پشت کاغذ بکشید. می‌توانید یک کارت محکم را لای دستمال قرار دهید تا استون به صورت یکنواحت روی سطح کاغذ پخش شود.

پس از چاپ یا انتقال تصویر روی چوب به هر یک از روش‌ها، به‌منظور پایداری بیشتر و طولانی نمودن عمر تصویر چاپ شده می‌تواند سطح کار با پوشش‌هایی مانند سیلر، کیلر، لاک، اپوکسی یا وارنیش بپوشانید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =