کد خبر: 6223
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
تعادل 2

عدم تعادل یکی از مشکلات جدی دوران سالمندی است که باید قبل از رسیدن به این سن با آن برخورد کرد.طبق آمار یک سوم افراد بالای ۷۵ سال، سالانه حداقل یک بار می افتند.

سقوط می تواند شکننده باشد

سقوط، هفتمین عامل مرگ افراد بالای ۷۵ سال است. سقوط باعث احساس عدم امنیت در سالمندان می‌شود و بی تحرکی را در آنان دامن می‌زند و ضعف و سقوط‌های بیشتر را در پی خواهد داشت. آرتروز، مشکلات گردش خون و ضعف بینایی، ازجمله عوامل عدم تعادل و سقوط هستند.

وقتی استخوان‌ها ضعیف باشند، یک سقوط جزئی می تواند باعث شکستگی شود. در آمریکا سالانه ۲۵۰۰۰۰ شکستگی لگن رخ می‌دهد که ۲۰ درصد آنها مستقیم یا غیرمستقیم به مرگ منجر می‌شود.

ورزش‌های تعادلی را انجام دهید

بنابراین، عدم تعادل یکی از مشکلات جدی دوران سالمندی است که باید قبل از رسیدن به این سن با آن برخورد کرد. افراد میان سال باید ورزش‌های تعادلی را در مجموعه‌ی تمرینات ورزشی‌شان داشته باشند. مطالعه‌ای به‌وسیله لسلی ولفسون، در دانشگاه کانتیکت نشان داد که سه ماه آموزش افراد بالای ۷۰ سال، قدرت حفظ تعادل آنان را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد. تقویت عضلات به‌خصوص عضلات مچ پا از سقوط پیشگیری می‌کند. به‌علاوه استفاده از کفش‌های مناسب نیز مهم است.

تمرین، تمرین، تمرین

برای حفظ تعادل پیوسته تمرین کنید. یک تمرین ساده این است که به مدت نیم دقیقه بر روی یک پا بایستید و سپس همین کار را با پای دیگر تکرار کنید و این کار را به مدت چهار یا پنج دقیقه در روز انجام دهید. در مراحل بعد، چشمان خود را ببندید تا تمرین دشوارتری انجام داده باشید. درضمن اگر در مراحل اولیه، با مشکل مواجه شدید می توانید در حالیکه برروی یک پا ایستاده‌اید، تعادل‌تان را با گرفتن پشتی یک صندلی حفظ کنید و به تدریج دستان خود را از ان جدا کنید.

تمرینات تعادلی را بخشی از ورزش خود قرار دهید

تمرینات اروبیک، تقویتی و انعطافی همگی لازم هستند، اما بدون تمرینات تعادلی کامل نیستند. ابزار حفظ تعادل ما باید همیشه تنظیم باشد. هرچه بیشتر از دستگاه حفظ تعادل‌تان استفاده کنید، استوارتر خواهید شد و هرچه اندام مناسب‌تری داشته باشید، استوارتر خواهید بود.

منبع: کتاب ۹۹ گام تا ۱۰۰ سالگی نوشته دکتر والتر بورتز

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =