کد خبر: 6188
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
معرفی کتاب/ دیدن از سیزده منظر

«دیدن از سیزده منظر» آخرین اثر داستانی کالُم مک‌کان (-۱۹۶۵) ایرلندی است. وی استاد نویسندگی در دانشگاه هانتر نیویورک است و تا کنون ۹ اثر داستانی منتشر کرده‌است

«دیدن از سیزده منظر» آخرین اثر داستانی کالُم مک‌کان (-۱۹۶۵) ایرلندی است. وی استاد نویسندگی در دانشگاه هانتر نیویورک است و تا کنون ۹ اثر داستانی منتشر کرده‌است که برای او افتخارات فراوانی به همراه داشته‌اند. از میان آنها می‌توان به جایزه ملی کتاب آمریکا در سال ۲۰۰۹ و جایزه ادبی دوبلین ۲۰۱۱ اشاره کرد. کتاب حاضر اولین ترجمه از آثار وی به فارسی است.

این اثر شامل یک داستان بلند و سه داستان کوتاه است که در فضاهایی شاعرانه و گاه طنزآلود، خواننده را به تأمل وامی دارند. داستان بلند این مجموعه در سیزده بخش نوشته شده و بر پیشانی هر بخش، بریده‌ای از شعر «دیدن سیه‌پر از سیزده منظر» اثر والاس استیونس، شاعر مدرنیست آمریکایی نقش‌ بسته‌است. نویسنده ضمن داستان پردازی جذابش، تفکرات استیونس را نیز لابه‌لای داستان می‌گنجاند. این مجموعه موفق به دریافت جایزه پوشکارت ۲۰۱۵ و بهترین داستان کوتاه آمریکا در همان سال نیز شده‌است.

«دیدن از سیزده منظر» آیینه‌ای به قامت یک داستان بلند و سه داستان کوتاه‌است که می‌توان در قاب آن، مخفی‌ترین ابعاد شخصیتی انسان‌ها را به تماشا نشست. دوران پیری را همراه پدربزرگی تنها سرکرد و سرود تنهایی را با سربازی تنها در غوغای سکوت خواند. مادرانه‌های زنی تنهامانده را به گوش جان شنید و با کشیشی بر سر دوراهی گذشت یا انتقام، پا سست کرد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =