کد خبر: 6163
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
گرسنگی کاذب

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، بعد از یک وعده غذایی که با احساس سیری دیگر میلی به ادامه مصرف غذا ندارید و میز را ترک می‌کنید اما بعد از گذشت مدت زمان اندکی به شدت احساس گرسنگی می‌کنید و گویا اصلا غذایی میل نکرده اید هرچند که در برخی موارد این اتفاق امری طبیعی است، اما در بیشتر مواقع بروز احساس کاذب ناشی از رفتارها و عادت‌های نادرستی است که در طول روز داشته ایم.

برخی از افراد که احساس گرسنگی کاذب به آنها غلبه می‌کند، دوباره به سراغ یخچال و غذا می‌روند و در نهایت دچار اضافه وزن و عوارض ناشی از آن می‌شوند.

می‌توان تنها با چند راهکار ساده و پی بردن به علت اصلی احساس گرسنگی کاذب از اضافه وزن جلوگیری کرد.

کمبود ذخایر آب بدن

احساس گرسنگی کاذب می‌تواند ناشی از کم آبی بدن باشد زیرا زمانی که آب بدن از میزان طبیعی کمتر می‌شود، مغز پیام اشتباه گرسنگی را مخابرع می کند و شما تنها با مصرف یک لیوان آب می‌توانید به این احساس گرسنگی پایان دهید. در صورتی که بعد از مصرف یک لیوان آب گرسنگی شما برطرف شد، توصیه می شود  در طول روز برای جبران کمبود ذخایر آبی بدن آب بنوشید.

استرس

برخی افراد استرس خود را با پرخوری برطرف می کنند، به همین خاطر زمانی که این دسته از افراد در شرایط استرس زا قرار می‌گیرند به شدت احساس گرسنگی و اقدام به پرخوری می‌کنند و به همین دلیل دچار اضافه وزن می‌شوند.

مصرف زیاد شیرینی جات

معمولا افراد به دودسته تقسیم می‌شوند، کسانی که تمایل زیادی به مصرف ترشی جات دارند و افرادی که تمایل زیادی به مصرف انواع شیرینی جات، کیک ها، شکلات و ... دارند. زمانی که شما با افت فشار روبه رو می‌شوید تنها با مصرف یک شکلات حالتان مساعد می‌شود، اما زمانی که در مصرف انواع شیرینی جات زیاده رویی می‌کنید قندخونتان به میزان زیادی افزایش می‌یابد و احساس گرسنگی کاذب می‌کنید.

بی خوابی و کم خوابی

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که با مشکل کم خوابی یا بی خوابی دست و پنجه نرم می‌کنید نسبت به دیگر افراد اطرافتان که از خواب کافی و مناسبی برخوردار هستند بیشتر احساس گرسنگی کاذب می کنید، زمانی که افراد از خواب کافی و مناسبی نداشته باشند، بین دو هورمونی که پیام سیر بودن و گرسنگی را به مفز می‌دهند تداخل ایجاد شود و احساس گرسنگی بیشتر تحریک می شود و درنتیجه فرد  احساس گرسنگی کاذب می کند. تا به حال فقط از مضرات غذاهای چرب شنیده اید شاید بد نباشد کمی از فواید چربی‌ها بشنوید، اگر شما جزء افرادی هستید که برای لاغری خود از مصرف تمام چربی‌ها منع کرده اید نه تنها لاغر نمی‌شوید بلکه با داشتن احساس گرسنگی کاذب تمایل بیشتری به مصرف غذاها پیدا خواهید کرد زیرا چربی‌های مفید مانند امگا ۳ و چربی‌های غیر اشباع باعث احساس سیری می‌شوند.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =