سما

در خصوص ثبت‌نام دوباره ۲ ماه علی‌الحساب، به اطلاع می‌رساند زمان آغاز این ثبت‌نام از طریق سایت oipf.ir اطلاع‌رسانی می‌شود. مطالب فضای مجازی که بعضاً برای این برنامه تاریخ و زمان مشخص می‌کنند ناصحیح است.

در دور اول ثبت‌نام که خردادماه از طریق سامانه سما انجام شد، نزدیک به ۱۰ هزار نفر علی‌الحساب دریافت کرده‌اند که این میزان پرداختی ۵ برابر سال گذشته بوده است. ثبت‌نام دوره دوم نیز مانند ماه گذشته فقط از طریق سامانه سما انجام خواهد شد.  

پیش‌تر معاون امور مالی، بودجه و تأمین منابع صندوق‌ها به متقاضیان جدید توصیه کرد فقط در صورت نیاز مبرم، تقاضای خود را ثبت کنند.

 

خانم امیرفتاحی تصریح کرده است: دو ماه حقوق در حقیقت یک امکان فوق‌برنامه برای کسانی است که بنا به شرایط خاص، به آن نیاز پیدا می‌کنند و با توجه به تضعیف بنیهٔ مالی بازنشستگان در روند تسویهٔ این وام، توصیه می‌شود بازنشستگان فقط در صورت نیاز مبرم، برای دریافت علی الحساب اقدام کنند.

معاون امور مالی و بودجه افزود: بهتر است تا زمانی که نیاز واقعی و شدید برای ۲ ماه حقوق را نداشتید، اقدام نکنید؛ زیرا نحوهٔ بازپرداخت آن به‌گونه‌ای است که همهٔ مبلغ علی‌الحساب، حتماً باید تا پایان سال مالی تسویه شود؛ لذا اقساط آن ماهیانه از مستمری کسر و باعث کاهش دریافتی فرد می‌شود، در حقیقت با این درخواست، بخشی از مستمری پیش خرج می‌شود؛  از این‌رو قبل از درخواست، مبلغ قسط را بر اساس ماه‌های مانده تا پایان سال مالی محاسبه کنید که آیا صرفهٔ اقتصادی برایتان دارد یا خیر؟ سپس در صورت تمایل و نیاز اقدام کنید.

سال مالی صندوق‌ها هرسال از یک خرداد آغاز و سی و یک اردیبهشت سال آینده پایان می‌یابد.  

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =