کد خبر: 6005
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
پرداخت

معاون امور مالی، بودجه و تامین منابع صندوق‌ها از پرداخت نزدیک به ۱۰ هزار فقره دو ماه علی‌الحساب حقوق در سال جاری خبر داد و به متقاضیان جدید نیز توصیه کرد فقط در صورت نیاز مبرم، تقاضای خود را ثبت کنند.

زهرا امیرفتاحی، معاون امور مالی، بودجه و تأمین منابع صندوق‌ها گفت: میزان و تعداد پرداخت دو ماه علی‌الحساب حقوق در سال جاری، با تأمین به‌موقع و کافی منابع، رکورددار شد به‌طوری که برای نخستین مرتبه، صندوق‌ها موفق به پرداخت نزدیک به 10 هزار فقره دو ماه حقوق شد.

خانم امیرفتاحی گفت: ویژگی بعدی این اتفاق رکورد پرداخت تسهیلات بود که باید گفت پرداخت نزدیک به ده هزار فقره دو ماه حقوق در واقع توانایی تأمین منابع توسط ارکان صندوق‌ها را نشان می‌دهد؛ بنابراین مقایسه آمار، به‌خوبی نشان می‌دهد که امسال، در ماه اول از سال مالی پیش رو، صندوق نفت پنج برابر کل سال گذشته علی‌الحساب دو ماه حقوق پرداخت کرده است.

وی افزود: در کنار این حجم تأمین نقدینگی و پرداختی، صندوق توانست 800 هزار تومان معیشت هم در ماه تیر پرداخت کند، همچنین منابع و نقدینگی مورد نیاز برای مستمری و مقرری ماهیانه نیز مانند گذشته در حال تأمین است که در موعد مقرر بیست یا بیست و یکم هر ماه پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو ماه حقوق در حقیقت یک امکان فوق‌برنامه برای کسانی است که بنا به شرایط خاص، به آن نیاز پیدا می‌کنند و با توجه به تضعیف بنیۀ مالی بازنشستگان در روند تسویۀ این وام، توصیه می‌شود بازنشستگان فقط در صورت نیاز، برای دریافت علی الحساب اقدام کنند.

معاون امور مالی افزود: بهتر است تا زمانی که نیاز واقعی و شدید برای 2 ماه حقوق را نداشتید، اقدام نکنید؛ زیرا نحوۀ بازپرداخت آن به‌گونه‌ای است که همۀ مبلغ علی الحساب، حتماً باید تا پایان سال مالی تسویه شود؛ لذا اقساط آن ماهیانه از مستمری کسر و باعث کاهش دریافتی فرد می‌شود، در حقیقت با این درخواست، بخشی از مستمری پیش خرج می‌شود؛ از این رو قبل از درخواست، مبلغ قسط را بر اساس ماه‌های مانده تا پایان سال مالی محاسبه کنید که آیا صرفۀ اقتصادی برایتان دارد یا خیر؟ سپس در صورت تمایل و نیاز اقدام کنید.

وی گفت: افزایش تقاضاهای امسال که با جواب مثبت صندوق مواجه شد بیشتر ناشی از امکان دسترسی عادلانه به فرم تقاضا، شکل گرفت و پیش‌بینی می‌شود در مرحلۀ دوم فعال شدن امکان ثبت درخواست، تقاضای کمتری ثبت شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =