ماسک

دکتر امیر مردانی در یادداشتی نوشت، مهم‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، استفاده از ماسک است. موضوعی که در مقایسه با پیامدهای منفی و ناگوار و اغلب غیرقابل جبران بیماری کرونا، حقیقتاً امری ساده و راحت است.

 بیماری کرونا همۀ جهان را درگیر کرده است. بیماری که هنوز ابعاد ناشناختۀ زیادی دارد؛ در همۀ کشورها، محققان در حال تحقیق دربارۀ کووید 19 هستند اما هنوز چیزهای ناشناختۀ زیادی در مورد این ویروس وجود دارد. کووید 19 همچنان با علائم جدیدی خود را بروز می‌دهد، چاره‌ای جز صبر، خودمراقبتی و رعایت مسائل بهداشتی مرتبط با آن وجود ندارد.

با طولانی شدن دورۀ همه‌گیری ویروس کووید 19، اغلب از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با این بیماری خسته شده‌اند؛ اما باید توجه کرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساده‌ترین و راحت‌ترین راه برای مقابله با این ویروس است. اندیشیدن به پیامدهای ناگوار این بیماری می‌تواند ما را متوجه اهمیت رعایت مسائل بهداشتی کند.

مهم‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، استفاده از ماسک است. موضوعی که در مقایسه با پیامدهای منفی و ناگوار و اغلب غیرقابل جبران بیماری کرونا، حقیقتاً امری ساده و راحت است.

سالمندان و افراد دارای نقص در سیستم ایمنی باید بیشتر از افراد عادی از خود مراقبت کنند. یکی از مکان‌هایی که روزانه بازنشستگان صنعت نفت رفت‌وآمد دارند دفاتر نمایندگی صندوق‌هاست. هر چند برخی از موارد به‌صورت برخط قابل انجام است اما گاهی ضرورت، حضور فیزیکی را ایجاب می‌کند. در صورت لزوم مراجعه به دفاتر، رعایت نکاتی ساده می‌تواند آسودگی خاطر برای شما و خانواده‌تان به همراه داشته باشد:

· حتی‌المقدور از وسایل عمومی مانند اتوبوس استفاده نکنید.

· هنگامی ورود به نمایندگی، حتماً فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

· اگر نیاز به گرفتن نوبت با دستگاه نوبت‌گیری دارید دکمه را با دستمال‌کاغذی فشار دهید.

· پس از لمس هر سطحی، دستان خود را ضدعفونی کنید و به‌صورت خود، اکیداً دست نزدید.

· پس از آنکه خدمت موردنظر را دریافت کردید در اسرع وقت، محل نمایندگی را ترک کنید تا مواجه شما با دیگران به کمترین میزان برسد.

· در صورت مواجه‌شدن با دوستان قدیمی، گفتگوهای طولانی را برای زمانی دیگر بگذارید؛ وقتی‌که به خانه رسیدید با او تماس بگیرید و صحبت کنید؛ قطعاً او شما را درک خواهد کرد.

· مرتب دست‌های خود را ضدعفونی کنید.

در استفاده از ماسک نیز باید نکات ساده اما مهمی را رعایت کنید:

·  قبل از خروج از خانه ماسک را روی صورت قرار دهید.

· نباید بین ماسک و صورت فاصله‌ای وجود داشته باشد.

· پس از قرار دادن ماسک روی صورت نباید آن را لمس کنید.

· هنگام بازگشت به خانه، ماسک را با استفاده از بند پشت گوش جدا کنید و در سطل زبالۀ درب‌دار بیندازید؛ سپس دست‌ها را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

· استفاده از ماسک بیرون از خانه به‌خصوص در مکان‌های سرپوشیده مانند نمایندگی‌ها و کانون‌ها برای بازنشستگان صنعت نفت ضروری است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • اردشير كشاورزي GB ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    از توصيه بسيار شايسته حضرتعالي سپاسگزارم و اطاعت خواهد شد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =