کد خبر: 5954
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
قند خون

برای آگاهی از بیماری دیابت، ضروری است بدانیم کدام غذاها، داروها و یا شرایط زندگی باعث افزایش یا کاهش سطح قند خون در مبتلایان به این بیماری می شود.

دراینجا 5 دلیل برای نوسانات قند خون در مبتلایان به این بیماری معرفی شدهاند:

سرماخوردگی: قند خون شما افزایش مییابد زمانی که بدن در حال مبارزه با یک بیماری است. آنتی بیوتیکها، ضد احتقانها و سایر داروهای مشابه میتواند بر روی قند خون شما تاثیر بگذارد. توصیه میشود آب و مایعات زیادی بنوشید تا آب کافی به بدنتان برسد. اگر بیشتر از دو ساعت دچار اسهال و استفراغ هستید و یا دو روز متوالی بیمار هستید و بهتر نشدهاید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

استرس شغلی: ناراضی بودن از کار و به طور کلی استرسهای مرتبط با کار میتواند هورمونهایی را در بدن آزاد کند که باعث افزایش قند خون شوند. این روند در افراد مبتلا به دیابت نوع دو شایعتر است. سعی کنید با استراحت، تنفس عمیق و ورزش مدیریت استرس خود را به دست بگیرید و اگر ممکن است موقعیت و مسئولیت خود را عوض کنید.

نوشیدنیهای ورزشی: برخی از این نوشیدنیها حاوی شکر فراوان هستند اگرچه کمبود آب بدن را جبران میکنند. اگر قرار است کمتر از یک ساعت ورزش کنید، بهترین نوشیدنی همان آب است. اگر میخواهید ورزشهای طولانیتر و سنگینتر انجام دهید، با پزشک خود در مورد کالری، کربوهیدرات و مواد معدنی این نوشابهها باید مشورت کنید.

میوههای خشک: انتخاب میوه، یک انتخاب سالم است اما باید بدانید که میوههای خشک شده کربوهیدرات بیشتری دارند و قند خون را به سرعت بالا میبرند.

استروئیدها: کورتیکواستروئیدهایی مانند پردنیزولون برای درمان جوش یا تاول، ورم مفاصل، آسم و بسیاری دیگر از شرایط پزشکی میتواند قند خون را بالا ببرد و حتی خطر ابتلا به دیابت در برخی افراد را افزایش دهد. دیورتیکها یا همان کمک کنندهها به کنترل فشار خون بالا نیز همین خاصیت را دارند. برخی از داروهای ضد افسردگی نیز باعث نوسانات قند خون میشوند.

منبع: webmd

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • محمدرضا تیموری IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    5 1
    اطلاعات مفیدومختصری بود
  • علی افهمی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    6 0
    خیلی عالی وخوب
  • محمد بهدادفرد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    3 1
    مطالب بسیار خوب و گویا میباشند واز دست اندرکاران این لرنامه کمال تشکر را دارم موفق باشید.
  • خانم‌نادری۲ IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    4 0
    اطلاعات‌خیلی‌خوب‌وکامل‌بود
  • داود باقری IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    3 1
    خوب بود
  • شهربانو مومنی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    2 0
    اطلاعات مختصرومفید ممنون ازشما
  • م ش IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    خوب وعالی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =