صدای سخن عشق

فایده زنده بودن و زندگی کردن چیست، اگر قرار باشد نام و نشانی از خود باقی نگذاریم؟ تلاش بسیاری از انسانها بر این بوده که بعد از مرگشان همچنان نامشان بین مردم و بر سرزبانها به نیکی یاد شود... حافظ ، شاعر بزرگ ایرانی، حافظه تاریخی این ملت به شمار می‌رود؛ و بعد گذشت قرنها همچنان نام و یادش به نیکی بر سر زبانهاست و به گفته ی خودش: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ ثبت است بر جریده عالم دوام ما

در جلد اول این کتاب گویا، خوانش غزل‌های اول تا صدوسی‌ام دیوان حافظ را با صدای استاد «بهروز رضوی» بشنوید. در هر فصل از این کتاب گویا، ۱۰ غزل درنظر گرفته‌ شده که امیدواریم از شنیدن آنها لذت ببرید.


خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی متخلص به «حافظ»، غزل‌سرای بزرگ و از سرآمدان شعر و ادب پارسی است. وی حدود سال ۷۲۶ هجری قمری در شیراز به دنیا آمد. علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان فراگرفت و در علوم ادبی عصر پایه‌ای رفیع یافت؛ به‌ویژه در علوم فقهی و الهی تأمل بسیار کرد و قرآن را با چهارده روایت گوناگون ازبر داشت. دیوان اشعار او شامل غزلیات، چند قصیده، چند مثنوی، قطعات و رباعیات است. وی در سال ۷۹۲ هجری قمری در شیراز درگذشت. آرامگاه او در «حافظیهٔ شیراز» زیارتگاه صاحب‌نظران و عاشقان شعر و ادب پارسی است.


در این مجموعه صوتی آثار حافظ شامل: غزلیات، قصاید، قطعات، مثنویات و رباعیات در دسترس شنوندگان عزیز است. گفتنی است جلد اول این کتاب گویا دربردارنده ۱۳۰ غزل ابتداییِ دیوان بلندمرتبه ی حافظ است. توضیح اینکه، منبع اصلی برای تهیه این کتاب گویا، دیوان حافظ تصحیح علامه قزوینی و قاسم غنی بوده و اشعار دقیقا مطابق با این نسخه خوانده شده است.

برای شنیدن این کتاب اینجا کلیک کنید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =