کد خبر: 5814
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
سبزه عید

خانه‌نشینی اجباری به لطف ویروس کرونا هر قدر هم که خسته‌کننده و کسالت‌آور باشد، برای حفظ سلامتیمان ناگزیر است. پس بهتر است به جای غر زدن، کارهایی کنیم که مفید باشد و وقتمان به بطالت نگذرد. یکی از این کارها درست‌کردن سبزه عید است. هم وقتش را داریم هم می‌توانیم یک سفره هفت‌سین جذاب درست کنیم.

پیشنهاد ما درست کردن سبزه با عدس است؛ زیرا هم زمان کم‌تری می‌برد هم سبزه قشنگ‌تری را تحویلمان می‌دهد. برای درست‌کردن سبزه عید، عدس‌ها را داخل ظرفی ریخته و کمی آب روی آن بریزید و ظرف را در دمای معمولی فضای اتاق قرار دهید. در این مرحله به خاطر اینکه آب جذب عدس‌ها می شود بنابراین بایستی میزان آب را زود به زود چک کنید و درصورت اینکه ملاحظه کردید آب آن خشک شده است مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید.

پس از اینکه چند روز سپری شد تغییراتی در شکل ظاهری عددها ملاحظه می‌کنید. در این حالت وقت آن است که عدس‌ها را لای پارچه نمدار بگذارید. دقت کنید که در این مرحله جوانه زدن عدس‌ها کامل می‌شود پس نباید بگذارید عدس‌ها بی‌آب و خشک شوند. برای جلوگیری از این کار می‌توانید با استفاده از اسپری دستمال را هر روز نمدار کنید.

هنگامی که مطمئن شدید که عدس‌ها جوانه زدند بهترین کار این است که آنها را به ظرف اصلی انتقال دهید و پس از اینکه جوانه‌ها به اندازه کافی رشد کرده و سبز شدند، دستمال را از روی آن بردارید ولی همچنان دست از آبکشی و آبیاری عدس‌ها با اسپری برندارید. بهتر است سبزه در محیطی همچون کنار پنجره قرار بگیرد که هوایی معتدل دارد. باید بدانید چنانچه سبزه‌ها با نور طبیعی رشد کرده باشند سرسبزی بیشتری خواهند داشت بنابراین گاهی اوقات بهتر است اقدام به چرخاندن ظرف سبزه بکنید تا سبزه عدس به صورت کج رشد نکند.

تا عید نوروز همینطور به شکل مستمر روزانه اقدام به آبیاری سبزه‌تان بکنید تا زمان تحویل سال زیباترین سبزه را در سفره هفت سین‌تان بگذارید.

منبع: ایرنا

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =