کد خبر: 5801
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
المپیاد ورزشی بازنشستگان مشهد

انجام ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته و از دست دادن تنها ۷ درصد از وزن بدن، به طور قابل توجهی شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را در کنار سایر روش های پیشگیرانه، کاهش می دهد.

در این میان یکی از ورزش های کلیدی برای کنترل قند خون، انجام پیاده روی مستمر و منظم است. بسیاری از طرفداران سلامت و همچنین برنامه ریزان تناسب اندام معتقدند که مردم برای رسیدن به اهداف سلامتی روزانه باید ۱۰ هزار قدم بردارند. این میزان حدود ۵ مایل است. انجام این میزان پیاده روی در روز از طریق ۶ راه، به مدیریت هر چه بهتر دیابت نوع ۲ و یا پیشگیری از ابتلا به آن کمک فراوان می کند.

بهبود خلق و خو و رهایی از استرس: مدیریت دیابت نوع ۲ خود می تواند راهی استرس زا و پرچالش باشد. در این میان انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی با افزایش انتشار اندورفین که هورمون مرتبط با احساس خوب است، خلق و خو را افزایش می دهد و استرس را از بین می برد. علاوه بر این افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی هستند و ورزش می تواند یک راه مفید برای مراقبت از سلامت عاطفی این افراد باشد.

خواب بهتر: خواب بهتر به معنای کنترل بهتر دیابت است و زمانی به دست می آید که شما در طول روز به اندازه کافی فعالیت بدنی داشته باشید.

عوارض کمتر دیابت: دیابت کنترل نشده می تواند خطر ابتلا به بیماری های دیگر از جمله نفروپاتی دیابتی، مشکلات کلیوی، قطع عضو، رتینوپاتی دیابتی و ... را افزایش دهد. ورزش در این میان به مدیریت بهتر دیابت و جلوگیری از ابتلا به این عوارض جبران ناپذیر کمک می کند.

کنترل قند خون بهتر: در مبتلایان به دیابت نوع ۲ قند خون بدن بیش از حد بالا می رود و ورزش هایی مانند پیاده روی بدن از قند خون به عنوان انرژی استفاده می کند درست مانند اتومبیلی که از گاز به عنوان سوخت استفاده می کند. ورزش منظم می تواند سطح هموگلوبینA۱Cرا نیز بهبود بخشد.

کنترل وزن: اینکه شما چقدر کالری می سوزانید، به عوامل بسیاری از جمله سن، وزن، شدت و میزان ورزشی که انجام می دهید بستگی دارد. پیاده روی یکی از روش های رسیدن شما به اهداف مدیریت وزن است. فقط به یاد داشته باشید همانطور که برای کاهش وزن پیاده روی می کنید، به همان میزان نیز باید رژیم غذایی تان تحت کنترل باشد.

بهبود سلامت قلب: افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دو تا چهار برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند و در این میان ورزش های هوازی با افزایش سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی، کاهش سطح کلسترول بد و فشار خون و افزایش میزان کلسترول خوب از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری می کند.

everydayhealth

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =