کد خبر: 5749
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
ورزش

محققین دریافته اند که مصرف بسیاری از مواد غذایی خاص گرفته تا سبک های مختلف زندگی، می توانند رخوت روزانه را از بدن دور کرده و وابستگی به کافئین را کاهش دهند.

در این مقاله به چند روش موثر در کاهش خستگی بدن اشاره شده است :

انجام ورزش های هوازی با ریتم متوسط و تند: تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی چند دقیقه ای می تواند شما را برای یک روز سر زنده و شاد کند.

استفاده از دوش آب سرد: آب سرد سیستم بدنی شما را تحریک می کند و به گردش خون سرعت می بخشد و این موضوع باعث هوشیاری شما می شود. می توانید ابتدا با یک دوش آب گرم خودتان را آرام کنید و در پنج دقیقه آخر به سراغ آب سرد بروید.

مصرف میان وعده های حاوی پروتئین:  اگر دچار خواب آلودگی و خستگی در طول روز شده اید، خوردن سیب، کره بادام زمینی، ساندویچ بوقلمون و یا بادام و میوه خشک شده می توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

مصرف ویتامین B : بی حالی، کمبود تمرکز، اضطراب و افسردگی می تواند از نشانه های کمبود ویتامین B در بدن شما باشد. در صورتی که به صورت مداوم احساس خستگی می کنید، بهتر است شروع به مصرف B کمپلکس کنید. راه دیگر و بهتری که می توانید در پیش بگیرید، مصرف مولتی ویتامین است که علاوه بر تامین ویتامین B ، سایر مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

مصرف وعده های غذایی کوچک و متعدد: خوردن وعده های کوچک و متعدد، گردش کالری را در بدن بهبود می بخشند. در مقابل وعده های سنگین، باعث می شوند تا شما احساس خواب آلودگی کنید.

پیاده روی: یک پیاده روی ساده می تواند شما را هوشیار و سرحال کند. حتی حرکت آهسته و کوتاه، سطح هوشیاری شما را پس از چند دقیقه افزایش خواهد داد.

مصرف ویتامین C : پژوهش‌ های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین C باعث خستگی می ‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. غدد فوق کلیوی از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌ کنند. ویتامین C همچنین از ابتلا به عفونت‌ ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌ شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =