کد خبر: 5729
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
عکس / کارت بانک پاسارگاد

سرانه غذای باشگاهی از مبلغ یکصدهزارتومان به یکصد و سی هزار تومان افزایش یافت؛ یک سرانه طی چند روز آینده در کارت پاسارگاد واریز و مبالغ ماه های بعدی از دی ماه به همراه مستمری و مقرری پرداخت می شود.

پس از اعلام خبر واریز سرانه غذای باشگاهی به همراه مستمری نظرات دریافتی بررسی شد. از این رو، مبلغ سرانه باشگاهی که یکصدهزار تومان تعیین شده بود با حدود 30 درصد تعدیل به مبلغ یکصد و سی هزار تومان افزایش یافت.

در این زمینه معاونت امور مالی، بودجه و تامین منابع صندوق‌‌ها افزود: طی چند روز آینده مبلغ یکصدوسی هزار تومان در جیب نقدی کارت پاسارگاد بازنشستگان بابت سرانه غذای باشگاه پرداخت خواهد شد.  از ماه دی نیز مبلغ مذکور به همراه مستمری پرداخت می‌شود.

گفتنی است از اول دی ماه، سرویس دهی خدمات غذای باشگاهی بازنشستگان صنعت نفت به شکل آزاد محاسبه می شود و در جایگزین مبلغ سرانه یادشده به همه بازنشستگان صنعت نفت پرداخت می شود. بازماندگان نیز به تناسب سهم این سرانه را دریافت می کنند.

پیش تر در تشریح اجرایی این طرح توضیح داده شده بود که اختصاص مبلغ سرانه به شکل مساوی برای همه بازنشستگان در راستای توزیع عادلانه خدمات رفاهی در بخش غذای باشگاهی است. قبلا جمعی از بانشستگان فقط در هفت محل از خدمات غذای باشگاهی استفاده می کردند، هم اکنون سرانه به شکل مساوی در تمام شهرها ارائه شده است.

طی چند سال گذشته اعتراضات و نظرات زیادی در خصوص سرانه غذای باشگاهی در شهرهایی که فاقد باشگاه هستند دریافت شد چرا که تعداد کل باشگاه های نفت که سرویس غذا ارائه می دهند کمتر از 7 محل است؛ با این حال در شهرهای دارای باشگاه نیز نظراتی معطوف به مبلغ سرانه، بعد مسافت محل اسکان تا باشگاه، کیفیت خدمات ارائه شده، دریافت می‌شد. به طور مثال در برخی شهرها افراد ناگزیر از طی مسافت زیاد به منظور استفاده از خدمات باشگاهی بودند.

از سوی دیگر، بررسی‌های اسناد مالی پرداخت شده حاکی از مصرف 90 درصد مبلغ سرانه خدمات ارائه شده برای حدود 10 درصد بازنشستگانی است که از خدمات باشگاهی در کلان شهرها طی سال‌های گذشته استفاده می کردند و عملاً سهم بازنشستگان سایر شهرها از این خدمات مبلغی حدود 12 هزار تومان به ازای هر فرد تحت تکفل بود که میانگین پرداختی ها حدود 40 هزار تومان می شد. اما اکنون همان مبلغ کل پرداختی سرانه برای 10 درصد به جمعیت کل بازنشستگان نفت تقسیم و سرانه یکصد هزار تومانی به همه اعطا شده که می توانند آن را به مصرف برسانند.

از طرفی اعلامیه‌های مالی صادره توسط باشگاه‌ها به ظرفیت صندوق‌ها در خصوص غذای باشگاهی و تحمیل هزینه‌های سربار به صندوق‌ها نشانگر بالا بودن خدمات ارائه شده توسط باشگاه‌ها به 10 درصد جمعیت بازنشستگان بود.  این شرایط صندوق‌ها را بر آن داشت که جهت رعایت اصل عدالت در ارائه خدمات مزبور به نیابت از کارفرما و همچنین توزیع عادلانه خدمات قابل ارائه نسبت به محاسبه سرانه قابل تخصیص، در این خصوص اقدام نماید.

 در حال حاضر پیام‌هایی از شهرهایی مانند شاهین شهر، اهواز، بندرعباس، سرخس و سنندج مبنی بر اعلام رضایت از این تصمیم‌گیری داشته‌ایم البته این به معنای کافی بودن مبلغ پرداختی نیست. بدیهی است انتقادها و دیدگاه‌های مختلف دریافتی جمع بندی و در ارائه بهتر این خدمات در چارچوب مبلغ سرانه در آینده بکارگیری خواهد شد.  

یادآوری می شود تصمیم اتخاذ شده صرفا غذای باشگاهی را محدود می کند و ارتباطی به سایر خدمات باشگاه ها و مجتمع های رفاهی مانند آبعلی و محمودآباد ندارد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =