دست 2

با تخصیص مبلغ یکصد و سی هزار تومان به عنوان سرانه خدمات غذای باشگاه، برخی همکاران درباره دلایل اجرای این طرح پرسش هایی مطرح کرده اند. از این رو دلایل اجرای این طرح تشریح می شود.

اختصاص مبلغ یکصد و سی هزار تومان به شکل مساوی برای همه بازنشستگان در راستای توزیع عادلانه خدمات رفاهی در بخش غذای باشگاهی است. قبلا جمعی از بانشستگان فقط در هفت محل از خدمات غذای باشگاهی استفاده می کردند، هم اکنون سرانه به شکل مساوی در تمام شهرها ارائه شده است. 

طی چند سال گذشته اعتراضات و نظرات زیادی در خصوص سرانه غذای باشگاهی در شهرهایی که فاقد باشگاه هستند دریافت شد چرا که تعداد کل باشگاه های نفت که سرویس غذا ارائه می دهند کمتر از ۷ محل است؛ با این حال در شهرهای دارای باشگاه نیز نظراتی معطوف به مبلغ سرانه، بعد مسافت محل اسکان تا باشگاه، کیفیت خدمات ارائه شده، دریافت می‌شد. به طور مثال در برخی شهرها افراد ناگزیر از طی مسافت زیاد به منظور استفاده از خدمات باشگاهی بودند.

از سوی دیگر، بررسی‌های اسناد مالی پرداخت شده حاکی از مصرف ۹۰ درصد مبلغ سرانه خدمات ارائه شده برای حدود ۱۰ درصد بازنشستگانی است که از خدمات باشگاهی در کلان شهرها طی سال‌های گذشته استفاده می کردند و عملاً سهم بازنشستگان سایر شهرها از این خدمات مبلغی حدود ۱۲ هزار تومان به ازای هر فرد تحت تکفل بود که میانگین پرداختی ها حدود ۴۰ هزار تومان می شد. اما اکنون همان مبلغ کل پرداختی سرانه برای ۱۰ درصد به جمعیت کل بازنشستگان نفت تقسیم و سرانه یکصد هزار تومانی به همه اعطا شده که می توانند آن را به مصرف برسانند.

از طرفی اعلامیه‌های مالی صادره توسط باشگاه‌ها به ظرفیت صندوق‌ها در خصوص غذای باشگاهی و تحمیل هزینه‌های سربار به صندوق‌ها نشانگر بالا بودن خدمات ارائه شده توسط باشگاه‌ها به ۱۰ درصد جمعیت بازنشستگان بود.  این شرایط صندوق‌ها را بر آن داشت که جهت رعایت اصل عدالت در ارائه خدمات مزبور به نیابت از کارفرما و همچنین توزیع عادلانه خدمات قابل ارائه نسبت به محاسبه سرانه قابل تخصیص، در این خصوص اقدام نماید.

 در حال حاضر پیام‌هایی از شهرهایی مانند شاهین شهر، اهواز، بندرعباس، سرخس و سنندج مبنی بر اعلام رضایت از این تصمیم‌گیری داشته‌ایم البته این به معنای کافی بودن مبلغ پرداختی نیست. بدیهی است انتقادها و دیدگاه‌های مختلف دریافتی جمع بندی و در ارائه بهتر این خدمات در چارچوب مبلغ سرانه در آینده بکارگیری خواهد شد.   

یادآوری می شود تصمیم اتخاذ شده صرفا غذای باشگاهی را محدود می کند و ارتباطی به سایر خدمات باشگاه ها و مجتمع های رفاهی مانند آبعلی و محمودآباد ندارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    21 11
    سلام عالی است
  • سلیمان سلیمانی NL ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    12 7
    ممنون از شما
  • اشرفی SC ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    8 6
    اعتراض داشتم نسبت به این موضوع اما این متن هم نکات قابل تاملی دارد
  • زهره خسروی سرشکی NL ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    14 9
    با این طرح مخالف هستم
  • زهراهدهدیان IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    10 2
    باسلام خدمت شما عزیزان خیلی ممنون از اینکه به فکر ما باز ماندها هستید البته اگر شامل ما بشود ممنون از شما

    پاسخ سایت: به تناسب سهم برای بازماندگان واریز می شود.

  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    3 3
    سلام. تعداد افراد تحت تکفل ملاک نیست؟

    پاسخ سایت: خیر؛ شماره پرسنلی.

  • علی وزیری IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    6 6
    با سلام وتشکر همانطور که اشاره کرده اید بسیاری از بازنشستگان ازجمله اینجانب بدلیل دور بودن باشگاههابا وجود پرداخت حق عضویت هیچوقت به باشگاه مراجعه نکرده اند . راهکاری خوب وقابل تقدیر است.
  • صادق IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    8 3
    با سلام و خسته نباشید مرسی از این همه کاری ک برای بازنشستگان میکنید نهایت سپاس یه سوال ماهانه پرداخت میشود ؟؟

    پاسخ سایت: ماهانه پرداخت می شود

  • محمد عزیزخانی US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    6 4
    از شما تشکر میکنم این طرح خیلی عالی است
  • غلامرضا جمالی امام قیس ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    6 4
    به نظرمن بهترین کارانجام دادید باور کنید فاصله شاهین شهر تاباشگاه بسیاردور بود وجاده خطرناک بود باردیگرتشکرفراوان ازاین تصمیم عالی
  • حسینعلی سعیدپرور FR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    7 5
    باسلام خسته نباشید من کاملا بااین طرح موافقم درسال81 بازنشسته شدم وازروزاولهم عضو باشگاه شدم وتاامروز حتی برای یکبار هم موفق به استفاده از ستوران باشگاه نشدم بدلیل آنکه درزمانی مشخص باید تماس گرفت بعداگرهم موفق شدی باتکمیل ظرفیت مواجه میشدم
  • مهدی عاصم IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    12 11
    با این طرح مخالف هستم
  • منو چهر اینانلو IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    10 7
    بسیار عالی
  • عباس بلند IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    9 6
    سلام من باشگاه نمی رفتم خیلی از شما ممنوع خسته نباشی خدا بهمرات باشه
  • محمد صدیقی مومن US ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    6 5
    ممنون عالی است چون خیلیها در مناطقی هستند که دسترسی به باشگاهها ندارند در حق انان ظلم میشود
  • عبدالعلی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    6 6
    بسیار عالی ممنون آیا به همه تعلق می‌گیرد چون قبلا به شیراز تعلق نمی‌گرفت من که اصلا از باشگاه استفاده نمیکنم

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =