کد خبر: 5697
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
پیاده روی

پیاده روی فواید فوری و شگفت انگیزی را در طول روز نیز نصیب شما خواهد کرد. در اینجا ۶ فایده پیاده روی که روزانه می توانید کسب کنید، معرفی شده است.

کاهش خستگی: پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه در روز  با افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن، میزان خستگی را تا ۶۵ درصد کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که حتی ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز انرژی بدن را تا دو برابر افزایش می دهد.

مقاومت در برابر میکروب ها: ورزش های متعادل مانند پیاده روی منجر به بهبود پاسخ ایمنی بدن می شود. مطالعات نشان داده افرادی که حداقل ۴ روز در هفته و به مدت نیم ساعت پیاده روی می کنند، کمتر دچار بیماری های عفونی می شوند.

دفع سموم بدن: یکی دیگر از فواید پیاده‌ روی سریع، تعریق است که از این طریق می ‌توان سموم بدن را دفع کرد و روند کاهش چربی‌ های بدن را سرعت بخشید.

پرهیز از وسوسه شیرینی: اینطور ثابت شده است که پیاده روی روزانه به مدت ۱۵ دقیقه وسوسه و ولع مصرف خوراکی ها و میان وعده های شیرین را کاهش می دهد.

احساس شادی: ورزش هایی مانند پیاده روی باعث افزایش هورمون های مرتبط با احساس خوب مانند سروتونین و دوپامین در بدن می شود که می تواند خلق و خو را افزایش دهد. یکی از مزایای پیاده روی این است که انجام این ورزش در طبیعت بسیار بیشتر از پیاده روی در فضای بسته یا سالن های ورزشی احساس نشاط می دهد.

افزایش خلاقیت: پیاده روی منجر به بهبود عملکرد مغز می شود و محققان دانشگاه استنفورد ثابت کرده اند که میزان خلاقیت افرادی که این ورزش را انتخاب می کنند،  ۶۰ درصد بیشتر از بقیه افراد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =