کد خبر: 5679
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
اخبار سلامت

سفرهای کوتاه مدت و منظمی به خارج از شهر داشته باشید، مقصود از سفرهای گران قیمت و دور نیست، همین که به اندازه کافی از شهر دور شوید تا هوای تازه و سالمی را استنشاق کنید کافی است.

  1. سفرهای کوتاه مدت و منظمی به خارج از شهر داشته باشید.
  2. مقصود از سفرهای گران قیمت و دور نیست، همین که به اندازه کافی از شهر دور شوید تا هوای تازه و سالمی را استنشاق کنید کافی است.
  3. هوا خانه‌تان را تهویه کنید.
  4. باز گذاشتن در و پنجره‌ها بین ساعات 3 الی 5 بعدازظهر و استفاده از گیاهان خانگی تمیزکننده هوا.
  5. از ورزش کردن در خارج از منزل خودداری کنید
  6. در صورت لزوم اواخر عصر یا ساعات اولیه‌ی صبح که هنوز رفت و آمدها شروع نشده، ورزش کنید.
  7. در مناطق آلود و پرازدحام ماسک بزنید.
  8. از ماسک های N95 که ذرات کوچک‌تری از هوا را فیلتر می‌کند، استفاده کنید.
  9. تا جای ممکن از حضور در مناطق پر رفت و آمد خوددراری کنید.
  10. متراکم‌ترین مکان از نظر آلودکی هوا یک بزرگراه یا خیابان شلوغ تا شعاع 150 متری اطراف آن است. 

غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتری مصرف کنید:

  • ویتامین C: فلفل قرمز، پرتقال، کلم، کیوی و کلم بروکلی
  • ویتامین E: روغن زیتون، تخمه آفتابگردان، بادام، فندق و آووکادو
  • امگا 3: ماهی خال‌مخالی، ماهی قزل‌آلا، ساردین، تخم کتان و دانه چیا
  • بتاکاروتن: هویج، فلفل قرمز و زرد، کدو حلوایی و زردآلو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =