کد خبر: 5657
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴
درد مفاصل / ارتروز / درد

سبک زندگی فعال و کنترل وزن می تواند در کاهش علائم آرتروز موثر باشد. فعالیت های آسان ورزشی برای کاهش درد مفاصل  باید انتخاب شود؛ کاهش وزن، برای  سلامت عضلات و استخوان ها ،فعالیت های ایروبیک برای سلامت قلب و انجام تمرینات قدرتی نیز می تواند میزان درد و بار روی مفاصل را کاهش می دهد.

طی مطالعاتی که  در مرکز کنترل بیماری ها در آمریکا  انجام شده است ،نشان می دهد که نزدیک به ۵۰ میلیون فرد مسن هر ساله دردهای مزمن زیادی را تجربه می کنند. همانند پیری مفاصل، بیماری هایی مانند سرطان، جراحات، جراحی ها. و بیشتر از ۴۰ درصد از آن ها دوره ی درمان مناسب برای دردشان را طی نمی کنند.

اما پیری و درد لزوما نباید در کنار یکدیگر قرار بگیرند:

سردرد: از ۳۰ سالگی به بعد استرس های شغلی و فشارهای داخل خانه می تواند منجر به بروز این درد شود. همچنین نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و قرار دادن سر به مدت طولانی در یک حالت باعث فشار آمدن به گردن و سر شده و منجر به بروز سردردهای مزمن در طول زمان می شود.

سعی کنید تمرینات عمیق تنفسی برای کاهش این سردردها داشته باشید. ماساژ ملایم و یا استفاده از حمام گرم مفید است. برای کاهش سردرد ناشی از استفاده از کامپیوتر سعی کنید کشش عضلات گردن را با حرکت دادن سر به چپ یا راست انجام دهید. کمپرس گرم یا برخی داروهای مسکن برای کاهش این دردها موثر است.

سندرم تونل کارپ: این سندرم به علت درد در مچ دست و وارد شدن فشار به اعصاب مچ دست ایجاد می شود. تایپ کردن بر صفحه کلید کامپیوتر، استفاده مدام از تلفن همراه، بازی های رایانه ای و ... علت ایجاد این سندرم هستند.

بین فواصل تایپ کردن به خود استراحت داده و انگشتان دست خود را ورزش دهید. اطمینان حاصل کنید که فضای کاری شما و تجهیزات آن استاندارد است. قرار گرفتن صحیح مچ دست در حین کار تکراری، صاف قرار دادن مچ دست و یا استفاده از آتل، دوری از خم کردن و بالا بردن مچ به طور مکرر، انجام ورزش های کششی دست ها و مچ، تکان دادن بازوها و پاها، خم شدن و تغییر موقعیت بدن در طول روز، از ابتلا به تونل کارپال جلوگیری می کند.

درد پشت: چند چیز علت بروز درد کمر مرتبط با سن است، ناهنجاری در ستون فقرات، محیط کاری غیر استاندارد و عادات خواب اشتباه.

به وضعیت بدنی خود و نحوه حرکاتتان توجه داشته باشید. انجام فعالیت ‌های منظم ورزشی، کاهش وزن، تقویت عضلات ناحیه ‌های گردن و کمر، الگوی صحیح نشستن، الگوی صحیح راه رفتن ضروری است. افرادی که مشاغل خاصی دارند و مجبورند فعالیت‌های بدنی خاصی را انجام دهند، باید بر اساس یک الگوی صحیح فعالیت‌ های مرتبط با کار خود را انجام دهند. اگر درد کمر شما در صبح هنگام بیشتر است، تشک جدید و طبی خریداری کنید و یا موقعیت خواب خود را تغییر دهید. داروهای مسکن مانند استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن و ... (با مشورت پزشک معالج)  می تواند به از بین بردن درد و کاهش ورم و التهاب کمک کند. سعی کنید درمان های فیزیکی،  تمرینات پیلاتس و یوگا را نیز انجام دهید.

فشار عضلانی و التهاب تاندون: التهاب و صدمه دیدن تاندون چرخاننده شانه (روتاتور کاف) یکی از رایج ‌ترین علل درد شانه است.

اکثر افراد دچار مشکلات کشیدگی، التهاب و پارگی تاندون شانه با استراحت کردن و بهره ‌گیری از داروهای مسکن، ضدالتهاب ‌ها، فیزیوتراپی و تزریق داروهای استروئیدی با موفقیت درمان می‌ شوند؛ جراحی  مفصل شانه معمولا آخرین گزینه درمان پارگی تاندون شانه محسوب می ‌شود.

آرتروز: یک بیماری تخریبی در مفصل است (تخریب غضروف مفصل) که پیش رونده بوده ولی علی ‌رغم نامگذاری آن، یک بیماری التهابی نیست (بر خلاف آرتریت روماتوئید). چون التهاب در این بیماری یک عارضه ثانویه است.

سبک زندگی فعال و کنترل وزن می تواند در کاهش علائم آرتروز موثر باشد. فعالیت های آسان ورزشی برای کاهش درد مفاصل  باید انتخاب شود؛ کاهش وزن، برای  سلامت عضلات و استخوان ها ،فعالیت های ایروبیک برای سلامت قلب و انجام تمرینات قدرتی نیز می تواند میزان درد و بار روی مفاصل را کاهش می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =