کد خبر: 5579
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آرتریت

فصل پاییز گزینه های غذایی رنگارنگی دارد که مصرف آنها منجر به کاهش سطح التهاب و درد در مبتلایان به آرتریت روماتوئید می شود.

داشتن وزن بالا، خود می تواند عامل افزایش بیماری های التهابی باشد. بنابراین، کاهش وزن در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، اهمیت زیادی دارد.

برخی از غذاهایی که می تواند به کاهش وزن در این بیماران کمک می کند در زیر آورده شده است :

آجیل : در میان آجیل ها، گردوی برزیلی مقادیر قابل توجهی سلنیوم دارد.

مطالعات انجام شده در دانشگاه کارولینای شمالی، نشان داد خطر ابتلا به آرتریت در کسانی که میزان سلنیوم مصرفی آنان زیاد بود، در مقایسه با افرادی که کمتر از این ماده دریافت کرده بودند، ۴۰درصد کمتر بود. کمبود سلنیوم، ممکن است در بروز آرتریت روماتوئید موثر باشد. این ماده معدنی، به آنتی ‌اکسیدان‌ ها کمک می ‌کند تا رادیکال‌ های آزاد زیان بار را از بین ببرند.

زردچوبه : در میان ادویه به دلیل وجود کورکومین موجود در آن، مانند ایبوپروفن عمل می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

ماهی سالمون : ماهی ‌های روغنی (مثل سالمون و ساردین) یا هر ماده غذایی حاوی امگا ۳ مانند گردو، دانه سویا، بذر کتان، روغن کانولا و دانه کدو حلوایی تولید مواد شیمیایی را که التهاب را افزایش می ‌دهند، کم می ‌کند.

به علاوه آنزیم‌ هایی را که باعث بروز التهاب می ‌شوند مهار می ‌کند. ماهی ‌های روغنی علاوه بر امگا۳ حاوی ویتامینD هم هستند که از تورم و درد مفاصل جلوگیری می‌ کند.

کدو تنبل : سرشار از ویتامین های A و C، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و املاح معدنی دیگری مانند آهن است. آنتی اکسیدان های موجود در کدو تنبل با تورم که خود عامل تشدید کننده آرتریت است، مبارزه می کند.

سیب : یک میوه غنی از فیبر است که خوردن آن منجر به احساس سیری طولانی مدت و جلوگیری از افزایش وزن می شود.

سیب زمینی شیرین : توصیه می شود که در برنامه غذایی تان به رنگ ها بیشتر توجه کنید. به دلیل این که رنگ میوه ها و سبزیجات ناشی از مواد مغذی به نام فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است، این مواد مغذی آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند.

آنتی اکسیدان ها ترکیبات مهمی در رژیم غذایی هستند که با التهاب می جنگند. ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهمی است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ها عبارتند از؛ بلوبری، سیب زمینی شیرین، هویج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پرتقال، بروکلی و طالبی.

کلم پیچ : مانند سایر سبزیجات تیره رنگ، غنی از آنتی اکسیدان ها با خاصیت ضد التهابی و ویتامین های K و C است. کلم پیچ همچنین حاوی فیبر بالا برای احساس سیری طولانی مدت است.

منبع : آوای سلامت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =