کد خبر: 5568
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازدید رئیس صندوق ها از کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران

رئیس صندوق‌ها در جریان بازدید از کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران، بر توسعه برنامه‌های آموزش محور تأکید کرد و گفت: آموزش افراد جامعه به‌خصوص بازنشستگان را توانمندتر خواهد کرد.

افخم زروانی رییس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران که در جریان بازدید روز شنبه ۲۹ شهریورماه از این کانون شکل گرفت، گفت: خوشبختانه شاهد تحولات خوب و تخصصی در کانون ایران هستیم که از پیامد حضور مدیران ارشد وزارت نفت در این نهاد مردمی است.

رییس صندوق‌ها افزود: تخصصی شدن و حرفه‌ای گری در نهاد مردمی مانند کانون بازنشستگان نفت منجر به پیگیری اهداف به شکل هدفمند خواهد شد؛ بنابراین از حضور مدیران در کانون ایران خرسندیم.

وی با اشاره به موارد مطرح‌شده از سوی رییس کانون ایران و روسای کمیته‌های تخصصی گفت: من نیز با شما هم‌عقیده هستم که آموزش یکی از مسیرهای توانمندسازی افراد یک جامعه است.

زروانی گفت: ارکان صندوق‌ها در چارچوب دستورالعمل‌های مصوب هیئت‌رئیسه علاقه‌مند به تعامل و همکاری با کانون ایران و سایر کانون‌هاست.

وی گفت: صندوق‌ها در مواردی با برخی پیشنهادها مخالفت می‌کند که برگرفته از پیش‌بینی‌های بلندمدت و آینده‌نگری است اما بسیاری از پیشنهادها را نیز بررسی و برنامه‌‎ریزی می‌کند.

تشکیل کمیته‌های تخصصی

در ادامه، حسین کاشفی رییس هیئت‌مدیره کانون صنفی کارمندان بازنشسته صنعت نفت ایران، گفت: کانون و صندوق در جهت اهداف خانواده صنعت نفت فعالیت می‌کنند. ازاین‌رو، تعامل و همراهی توام با صمیمیت، مسیر دستیابی به اهداف و زندگی بهتر برای بازنشستگان را آسان‌تر می‌کند.

کاشفی با اشاره به تشکیل کمیته‌های 9 گانه در کانون ایران تصریح کرد: این کارگروه‌ها با بهره‌گیری از دانش بازنشستگان متخصص از چهار شرکت اصلی صنعت نفت تشکیل‌شده است و ماهیت تخصصی دارند.

وی پرداختن به امور جاری مانند ورزش و گردشگری را از کارکردهای کمیته‌های 9 گانه برشمرد و افزود: اهداف بلندمدتی برای این کارگروه‌ها ترسیم‌شده است که برگزاری برخی دوره‌های آموزشی و تخصصی مانند روانشناسی و نرم‌افزارهای تلفن همراه در همین چارچوب است.

رییس هیئت‌مدیره کانون، برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و درمان را از دیگر برنامه‌های کمیته‌ها بیان کرد و گفت: آموزش باهدف توانمندسازی بازنشستگان و فرزندان آنان می‌بایست نهادینه شود.

کاشفی تصریح کرد: باهدف توانمندسازی با برخی مجموعه‌های دانشگاهی تفاهم‌نامه همکاری امضاشده است که امید می‌رود اثربخش واقع شود.

رییس هیئت‌مدیره کانون صنفی کارمندان بازنشسته صنعت نفت ایران با اشاره به شرایط ویژه بازنشستگان افزود: تنهایی و بیماری‌های خاص از محدودیت‌های پیش روی برخی بازنشستگان است ازاین‌رو کمیته مددکاری رسالت مهمی بر دوش دارد.

 وی افزود: بازنشستگان نباید احساس تنهایی کنند چراکه کانون خانه آن‌هاست و ما پشتیبان آن‌ها هستیم. وظیفه مددکاران در عیادت‌ها نیز انتقال چنین حسی است.

وی کمیته توانمندسازی و مددکاری اجتماعی کانون را تخصصی و فعال خواند و گفت: تقویت این بخش نیازمند اطلاعات و تعامل بیشتر با مددکاران و مسئولان است.

این بازنشسته صنعت نفت مقوله نهادسازی را سبب ماندگاری امور ارزیابی کرد و افزود: کارهای مطلوب با نهادسازی و مستندسازی ماندگار می‌شود.

کاشفی توجه به تجربه مدیران و کارکنان بازنشسته را حائز اهمیت خواند و گفت: تجربه اندوخته شده را باید با تدابیری به صنعت بازگرداند.

وی تحقق اهداف بیان‌شده را منوط به تقویت تعامل میان کانون‌ها و صندوق دانست و گفت: هدف همه علاقه‌مندان به خدمت در حوزه بازنشستگی یکی است و آن‌هم زندگی بهتر برای خانواده بازنشستگان است.

اهمیت مددکاری

در ادامه رییس کمیته توانمندسازی و مددکاری اجتماعی کانون ضمن ارائه گزارشی کوتاه در خصوص فعالیت‌های این کمیته گفت: دست‌اندرکاران مددکاری در صندوق‌ها فعالیت‌های خوبی ارائه کرده و می‌کنند بااین‌وجود در پرتو همکاری با صندوق می‌توانیم خدمات بهتر و بیشتر به بازنشستگان ارائه کنیم.

ایرج اسدی آرا، مددکاران و حمایت‌های اجتماعی را بااهمیت خواند و گفت: این فعالیت‌ها در زمان بازنشستگی از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه فرد با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد که در زمان اشتغال با آن دست‌به‌گریبان نبوده است.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی را در جهت ارائه بهتر خدمات مؤثر دانست و گفت: تعامل میان کارگروه و منطقه صندوق‌ها راهگشاست.

اسدی آرا عیادت از بازنشستگان تنها و دارای بیماری‌های خاص را از وظایف مهم مددکاران دانست و گفت امیدواریم با همکاری مددکاران منطقه در این امر اقدامات بیشتری از سوی کانون‌ صورت گیرد.

مجید صفری‌کیش نیز به‌عنوان رییس امور مالی کانون در خصوص برخی تنگناهای اداری در حوزه مالی مواردی را مطرح کرد.

در ادامه، فرامرز زرعی رییس آموزش، تأمین، تجهیز و توسعه منابع انسانی، آموزش در حوزه‌های مختلف ازجمله درمان و بهداشت و روانشناسی را منجر به کاهش هزینه‌ها در آینده دانست و آموزش‌های دیگری درزمینهٔ‌های زبان، نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه، هنری و موارد موردنیاز بازنشستگان و همچنین درزمینه مهارت‌آموزی فرزندان بازنشستگان و بحث مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات بازنشستگان را از فعالیت‌های آتی کانون عنوان کرد.

وی افزود: آموزش به‌خوبی می‌تواند نقش بسزایی در توانمندسازی بازنشستگان ایفا کند.

مکانیزه سازی کانون، پاسخگویی را آسان می‌کند

رحمت‌اله رحیمی دبیر هیئت‌مدیره و رییس امور اداری و پشتیبانی کانون نیز مکانیزه کردن فعالیت‌های کانون را مؤثر دانست و گفت: مکانیزه سازی کانون، پاسخگویی را آسان می‌کند و دسترسی سریع به سوابق، مستندسازی و استفاده از دانش و تجارب می‌تواند در حرکت روبه‌جلوی کانون مؤثر باشد. وی افزود: پذیرش مسئولیت اجتماعی در نهادهای مردمی می‌بایست همراه با پاسخگویی باشد.

برنامه‌های گردشگری بازهم شتاب خواهد گرفت

علی مسیب‌نیا رییس واحد رفاهی و خدمات گردشگری نیز از راه‌اندازی 9 رشته ورزشی جدید در فعالیت‌های کانون خبر داد و گفت: انحصار کوهنوردی شکسته شد و هم‌اکنون در 9 رشته فعال هستیم.

وی آسان‌سازی مکاتبات اداری را خواستار شد و گفت: به‌زودی تقویم فعالیت‌های این کمیته در هیئت‌مدیره کانون بررسی و تصویب خواهد شد ازاین‌رو امید می‌رود شورای ورزش نیز آن را بررسی و تصویب کند.

مسیب‌نیا برنامه‌های ورزشی و گردشگری کانون را رو به توسعه ارزیابی کرد و گفت: با رفع برخی تنگناها و مصوب شدن تقویم، برنامه‌های گردشگری بازهم شتاب خواهد گرفت.

در ادامه ابراهیم محمد دخت و پریوش قاضی‌زاده در خصوص حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری توضیحاتی ارائه کردند.

به گفته قاضی‌زاده برنامه‌های گردشگری از فعالیت‌های موردعلاقه بازنشستگان است ازاین‌رو به هنگام ثبت‌نام برای شرکت در برنامه‌ها ظرفیت به‌سرعت تکمیل می‌شود.

در این بازدید که به سه ساعت به طول انجامید رئیس و معاونان صندوق‌ها از بخش‌های مختلف کانون بازدید کردند.

برای مشاهده تصاویر این بازدید اینجا کلیک کنید. 

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =