کد خبر: 5470
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
نشست امور ورزش

شورای ورزش صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اصلاح هزینۀ برنامه‌های گردشگری، وام و یارانه سفر را بررسی کرد؛ جزئیات تصمیمات جدید به‌زودی اعلام می‌شود.

سی چهارمین نشست شورای ورزش، روز دوشنبه، هفتم مرداد، با حضور رئیس صندوق‌ها برگزار شد. در این نشست، سید کامیار کیمیایی، دبیر شورای ورزش، گزارش اجرایی تورهای یک و چندروزه را ارائه کرد؛ به گفتهٔ رئیس امور ورزش، روند برگزاری برنامه‌های گردشگری سیر صعودی داشته است.


کیمیایی افزود: به دلیل حجم زیاد درخواست‌های مناطق و کانون‌ها، تعداد برگزاری جلسات شورای ورزش از یک‌به‌دو جلسه در ماه افزایش‌یافته است؛ بنابراین درخواست معطل یا مشمول زمان در حال حاضر وجود ندارد. ازاین‌رو درخواست‌کنندگان چنانچه تسویه‌حساب مالی برنامه‌های گذشته را به‌موقع انجام دهند قادر خواهند بود درخواست جدید به شورا ارائه کنند.


دبیر شورای ورزش همچنین در خصوص هزینه‌های برگزاری تورهای گردشگری، وام و یارانه سفر گزارشی ارائه داد.


در این زمینه، شورای ورزش تصمیم جدیدی باهدف اصلاح هزینه‌های تورهای گردشگری اتخاذ کرد و به امور ورزش مأموریت داد تا ظرف سه ماه آینده زیرساخت اجرایی آن را آماده کند. بدین ترتیب مبالغ وام سفر، یارانه سفر، کمک تسهیلاتی صندوق‌ها در تورهای یک و چندروزه افزایش خواهد یافت. زمان دقیق اجرایی این تصمیم و مقدار افزایش مبالغ و تسهیلات یادشده به‌زودی پس از اعلام امور ورزش، اطلاع‌رسانی خواهد شد.


در خلال این نشست، رئیس صندوق‌ها تأکید کرد: بازنشستگان و بازماندگان باید از تسهیلات ایجادشده در حوزهٔ ورزش و گردشگری به‌خوبی اطلاع یابند تا در صورت تمایل از این تسهیلات بهره‌مند شوند.


مهندس زروانی تأکید کرد: باید سازوکارها به شکلی باشد که در برگزاری تور و برنامه‌ها از سوی مناطق و کانون‌ها انحصاری ایجاد نشود و همه بتوانند از این تسهیلات که صندوق‌ها پیش‌بینی کرده‌اند استفاده کنند؛ ازاین‌رو کمک‌های صندوق نفت برای برگزاری اردوهای گردشگری صرفاً برای اعضای کانون نیست و همه می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند؛ داشتن کد پرسنلی ملاک عمل است.


رئیس صندوق‌ها به امور ورزش و گردشگری مأموریت داد تا درزمینهٔ گسترش برنامه‌های گردشگری با رویکرد بهره‌مندی حداکثری عموم بازنشستگان به شورا پیشنهاد ارائه دهد.


در ادامهٔ این نشست، سید عبدالامیر شیرازی در خصوص برگزاری المپیاد ورزشی بازنشستگان گفت: المپیاد بعدی بازنشستگان در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد؛ برای میزبانی این رویداد، سه شهر مدنظر است. در این زمینه با تصمیم شورا مقرر شد سه شهر کاندیدا ازنظر داشتن ویژگی‌های لازم بررسی شوند و در نشست‌های آتی شورا در خصوص انتخاب شهر میزبان تصمیم‌گیری شود.


معاون امور بازنشستگی با اشاره به گزارش واحد امور ورزش در خصوص درخواست‌های دریافت شده درزمینهٔ افزایش سهمیه مرحله نهایی المپیاد فرزندان، پیشنهاد افزایش محدود تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی را ارائه کرد که تصویب شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • داودواثقی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 1
    خیلی خوب است
  • سیدمهدی خدامی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    2 1
    با سلام وخسته نباشید موافقم

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =