کد خبر: 5461
سرویس: سلامت
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
شکر

ترک شکر آسان نیست و در ابتدا، نیاز به تغییرات کوچک و ساده در رژیم غذایی شما دارد.

فراموش نکنید که ترک شکر، نیاز به زمان دارد و تلاش ناگهانی برای کنار گذاشتن این ماده غذایی باعث اضطراب می شود. اضطراب عامل افزایش قند خون است و تلاش های شما برای ترک شکر را از بین می برد. برای ترک شکر و یا کاهش مصرف آن شما باید برخی عادات سالم را به شیوه زندگی خود اضافه کنید:

آب بنوشید: میل شدید به مصرف شکر و خوراکی های شیرین می تواند نشانه ای از کاهش آب بدن باشد. پس قبل از این که سراغ شکر بروید، یک لیوان آب بنوشید و صبر کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. مطمئن باشید میل شما به مصرف این خوراکی تا حد زیادی کاهش می یابد.

اسامی مختلف شکر را یاد بگیرید: شکر با نام های مختلفی روی بسته بندی مواد غذایی درج شده است. برخی از این نام ها عبارتند از گلوکز، فروکتوز، دکستروز و ... بدتر از همه این که شکر در غذاهایی که فکرش را نمی کنید وجود دارد. سس کباب، سس پاستا، سس سالاد، لوبیای پخته شده و ... حاوی شکر هستند. عادت کنید که برچسب روی مواد غذایی را قبل از اضافه کردن آنها به سبد خرید بخوانید.

خوب بخوابید: زمانی که شما خسته هستید، بدن تان انرژی بیشتری طلب می کند و بیشتر به دنبال خوردن خوراکی های شیرین خواهید رفت. این گرایش معمولا به دلیل دیر خوابیدن یا خیلی زود بیدار شدن است. متخصصان توصیه می کنند که شما حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید. اگر در اثر خستگی احساس گرسنگی کردید و نیاز به مصرف خوراکی داشتید، میان وعده کوچک بدون قند بخورید.

پیاده روی کنید: با افزایش فعالیت بدنی، شما شاهد افزایش انرژی، کاهش استرس و کاهش سطح قند خون خواهید بود. متخصصان توصیه می کنند که روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. شما می توانید با ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز شروع کرده و به تدریج آنرا افزایش دهید. با افزایش فعالیت بدنی، میل شما به غذاهای سالم بیشتر خواهد شد.

پروتئین بخورید: خوردن پروتئین یک راه آسان برای کاهش میل به مصرف شکر است. پروتئین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و کمتر هوس کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده خواهید کرد. غذاهایی مانند مرغ، تخم مرغ، آجیل و حبوباتی مانند لوبیا و نخود و عدس و همچنین ماست کم چرب منابع خوب پروتئین هستند.

کمتر قهوه بنوشید: قهوه مدر است و سطح آب بدن را کاهش می دهد. کاهش آب بدن خود عامل مهم نوسانات قند خون است. اگر عاشق شکر هستید، سعی کنید نوشیدن قهوه را به یک فنجان در روز محدود نمایید. چای سبز را بیشتر از قبل بنوشید.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =