کد خبر: 5458
سرویس: انتشارات
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
گزارش تصویری - نمایندگی شهر ری

با این هدف که سلامت شما از راه آگاهی حفظ و ارتقا یابد؛ شماره ۳۰۱ نشریه علاوه بر خبر، مطالب خواندنی دیگری در حوزۀ سلامتی دارد که حاصل کوشش متخصصان است.

انتشارات _ شمارۀ ۳۰۱ نشریه زندگی نو با مطالبی جدید و خواندنی منتشر شد. دوهفته‌نامه زندگی نو اخبار بازنشستگان صنعت نفت را پوشش می‌دهد. در این شماره می‌توانید خبری از ورزش دوچرخه‌سواری بخوانید که چگونه یازده تن از نفتی‌های پیشکسوت پابه‌رکاب شدند و توانستند مسیر حرم رضوی تا حرم حضرت معصومه (س) را رکاب بزنند؛ عکس و گزارش این رویداد در صفحه نخست آمده است. در ادامه با مراکز جدید درمانی طرف قرارداد با صندوق بازنشستگی صنعت نفت آشنا می‌شوید؛ شورای درمان در نشست اخیر خود قرارداد با یازده مرکز جدید را تصویب کرد؛ این خبر خوب با انتشار نشانی‌های مراکز جدید کامل‌تر شده است. البته امیدواریم همیشه سلامت باشید و هیچ‌گاه نیازی برای مراجعه به این مراکز پیدا نکنید.

با این هدف که سلامت شما از راه آگاهی حفظ و ارتقا یابد؛ این شماره نشریه علاوه بر خبر، مطالب خواندنی دیگری در حوزۀ سلامتی دارد که حاصل کوشش متخصصان است.

شمارۀ ۳۰۱ زندگی نو توصیه‌های بهداشتی برای سلامتی بازنشستگان ارائه می‌دهد. توصیه‌های سلامتی این شماره متناسب با فصل گرمای تابستان است. شما می‌توانید در صفحۀ ۱۳ مطالبی دربارۀ محافظت از قلب در فصل گرما را بخوانید در این مطلب به‌طور مفصل اما خلاصه به شما می‌گوید چگونه هم ورزش کنید هم از گرما در امان بمانید؛ خواندن این مطلب مفید بیشتر از ۴ دقیقه زمان نمی‌برد اما مهم است که به فکر قلبتان در هوای گرم باشید. همچنین می‌توانید نکات کاربردی و خوبی دربارۀ گرمازدگی و راه‌های پیشگیری از آن را در صفحۀ ۴ ببینید؛ دکتر دلبری در این نوشته یادآوری می‌کند که گرمازدگی خاص سالمندان نیست و همۀ افراد در معرض چنین خطری قرار دارند. شما می‌توانید با خواندن کامل این بخش علاوه بر بالا بردن آگاهی خودتان، این اطلاعات مفید را به دیگران نیز انتقال دهید و آنها را از راه‌های پیشگیری از چنین اتفاقی آگاه کنید.

اگر قصد خرید عینک آفتابی مناسب را دارید حتماً توصیه‌های علمی و کاربردی درباره انتخاب عینک آفتابی را در صفحه ۱۰ مشاهده کنید.

مرور خاطرات از بخش‌های دیگر و خواندنی نشریه زندگی نو است. علاقه‌مندان به تاریخ صنعت نفت می‌توانند در صفحه ۸ و ۹ به بازدید موزه پمپ‌بنزین دروازه دولت بروند و با اولین پمپ‌بنزین‌های ساخته‌شده در ایران آشنا شوند. عنوان این مطلب «از کالسکه خانه مبارکه تا پمپ‌بنزین دروازه دولت» نام دارد.

همه  دوست دارند در دوران بازنشستگی زندگی شادتری داشته باشند پس خواندن خاطرات کوه گیلانی را در صفحۀ ۶ از دست ندهید؛ کوه‌گیلانی وقت خوشی با مطالعه دارد. ایشان ضمن بیان زندگینامه خود، چگونگی علاقه‌مند شدنش به نوشتن و مطالعه را توضیح می‌دهد.

اگر به پرورش گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، زندگی نو برای شما توصیه‌هایی دربارۀ اهمیت نگه‌داشتن گیاهان آپارتمانی دارد این بخش را در صفحه ۱۲ بخوانید. در این نوشته درباره نقش مثبت گیاهان آپارتمانی در تصفیه هوا، کمک به روحیه بهتر، کمک به بهبود بیماری و تقویت ضریب هوشی سخن گفته شده است.

نشریه برای علاقه‌مندان به موسیقی و هنر سینما نیز مطالب جالبی ارائه کرده است جدیدترین آلبوم موسیقی سنتی به نام «ناگفته» کار مشترک شهرام ناظری و پسرش معرفی شده است، معرفی فیلم در حال اکران «شبی که ماه کامل شد» و البته مثل همیشه معرفی یک کتاب خوب از مطالب خواندنی صفحه ۱۵ است.

 صفحه آخر ویژگی‌های خاص‌تری دارد؛ برای تقویت قوای فکری بازنشستگان سه نوع جدول سودوکو در سه سطح سخت، آسان و ترکیبی طراحی شده است. پیشنهاد می‌کنیم بعد از حل جدول سودوکو به سراغ جدول کلمات بروید در این شماره، جدول کلمات دارای رمز است؛ آن را کامل کنید و رمز آن را که مصرعی از حضرت مولاناست پیدا کنید.

برای خواندن این قسمت‌ها و بخش‌های خواندنی دیگر این شمارۀ نشریه می‌توانید زندگی نو را از سایت به نشانی oipf.ir دریافت کنید یا نسخه‌های کاغذی آن را پس از گذراندن مراحل چاپ، بسته‌بندی و توزیع طبق روال سابق مطالعه کنید. البته مزیت خواندن روی سایت این است که حداقل شما یک هفته زودتر، از محتوا مطلع می‌شود چون فرایند چاپ و بسته‌بندی و ارسال پستی، زمانبر است.

در پایان از یادداشت این شماره بگوییم؛ یکی از بازنشستگان خوش‌ذوق صنعت نفت یادداشتی برای نشریه فرستاد و به دلیل زبان صمیمانه آن و مهم‌تر از آن چون نوشتۀ بازنشسته‌ای فرهیخته بود آن را در طلیعه نشریه قرار داده‌ایم.

 از محتوای متناسب با فصل و اخبار ضروری هر ماه برای بازنشستگان، مشخص است که این رسانه و سایت صندوق‌ها ارائه خدمات را در مفهومی گسترده به کار می‌برند؛ آن‌ها می‌خواهند همراه شما باشند و از مسیر افزایش آگاهی، شما را توانمندتر سازند. ما اعتقاد داریم: بازنشستگان، سالمند نیستند بزرگان صنعت نفت هستند.

برای دریافت فایل پی دی اف نشریه اینجا کلیک کنید

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =