کد خبر: 5291
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
ی

یکی از مهم‌ترین اثرات مصرف ماهی، تقویت حافظه و جلوگیری از مشکلات مربوط به حافظه است.

ماهی و «امگا ۳»

ماهی، یکی از مواهب طبیعت و از بهترین مواد غذایی است.

اسیدهای چرب موجود در ماهی و آبزیان از نوع غیر اشباع و حاوی «امگا ۳» است. ماهی‌های آب سرد، ازجمله سالمون، ساردین، قزل‌آلا و... نسبت به دیگر ماهی‌ها، «امگا ۳» بیشتری دارند.

مصرف ماهی، به ویژه در افرادی که نارسایی قلبی و عروقی دارند با کاهش گلیسیرید و فشارخون، از لخته شدن خون جلوگیری و به سلامت قلب کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین اثرات مصرف ماهی، تقویت حافظه و جلوگیری از مشکلات مربوط به حافظه است.

شاخص‌ترین ترکیبات موجود در ماهی ویتامین‌های D، B، E، فلوئور، فسفر، مس، سلنیوم، مواد معدنی مانند آهن، روی و ید است.

ماهی همچنین در درمان ورم مفاصل، رماتیسم، دیابت، افسردگی، پسوریازیس و حفظ سلامت شبکیه چشم موثر است.

دکتر علیرضا صفوت‌نیا

همکار بازنشسته نفتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =