کد خبر: 5284
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
قلب و طول عمر

برای پیش‌گیری از تشنگی در طول روز بهتر است در هنگام سحری از مصرف غذاهای پرچرب و شور پرهیز شود.

راه‌های جلوگیری از تشنگی روزه‌داران

برای پیش‌گیری از تشنگی در طول روز بهتر است در هنگام سحری از مصرف غذاهای پرچرب و شور پرهیز شود. خوردن میوه به‌ویژه میوه‌هایی مانند گلابی، انگور، هلو و هندوانه به‌علت دارا بودن پتاسیم فراوان در ایجاد تعادل لازم برای نمک در خون مناسب است.

ضروری است در وعده سحری از مواد غذایی کم‌حجم، پرانرژی و پروتئین‌دار مانند تخم مرغ، حبوبات، لبنیات، گوشت و همچنین از عسل، گردو، بادام، فندق و خرما استفاده شود و از استفاده از غذاهای خشک مانند کوکو سیب زمینی، کباب و جوجه کباب که ادویه زیادی می‌طلبد و باعث عطش در طول ساعات روزه‌داری می‌شود، پرهیز کرد.

همچنین توصیه می‌شود افطار را با یک غذا و نوشیدنی گرم مثل سوپ، آش رشته، چای شیرین، خرما و کشمش که به‌دلیل جذب بالا باعث تخفیف در گرسنگی می‌شود آغاز کرد. ضمن این‌که نوشیدن آب یا نوشابه در ابتدای افطار سبب ضعف و بی‌حالی و درد معده می‌شود.

در عین حال، مصرف آب و مایعات زیاد همراه افطار سبب اختلال در هضم می‌شود ولی مصرف این مایعات یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحری به‌منظور تامین مایعات مورد نیاز بدن به همراه میوه‌ها و سبزی‌جات بسیار مفید است.

روزه‌داران باید حتما بعد از میل کردن مختصر افطار، شام را مفصل‌تر میل کرده و همچنین از خوردن مفرط زولبیا و بامیه در موقع افطار خودداری کنند.

روزه‌داران باید حتما سحری میل کنند. روزه‌ گرفتن بدون سحری خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت.

در موقع سحری از نوشیدن زیاد چای خودداری کنند و آب زیاد مصرف کنند تا بدن آن‌ها کشش لازم برای گرفتن روزه را به دست آورد.

دکتر علیرضا صفوت‌نیا

همکار بازنشسته نفتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =