کد خبر: 5279
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
آیین معارفه سرپرست جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات

پیشخوان های ارائه خدمات به بازنشستگان صنعت نفت در سراسر کشور طی دو سال گذشته توسط صندوق ها از طریق فیبرنوری به مرکز داده متصل شده و مشکل قطعی سیستمی رفع و روند ارائه خدمات پایدار شده است.

افخم زروانی رئیس صندوق های بازنشستگی صنعت نفت  روز شنبه (28 اردیبهشت ماه) در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق ها گفت: طی 2 ساله گذشته در حوزه نرم افزاری و زیرساخت فناوری اطلاعات در صندوق تحول خوبی شکل گرفته است. از این رو، امید می رود اهداف پیش بینی شده طبق برنامه محقق شود.

رئیس صندوق ها با تجلیل ازخدمات ارزنده دکتر طاها منصوری رئیس پیشین فناوری اطاعات و ادامه فعالیت وی در بنیاد ملی نخبگان گفت: حجم فعالیت های مربوط به صندوق ها به عنوان یک مجموعه ی خدماتی، فراوان است و در این مدت فناوری اطلاعات توانست ضمن توسعه ی  زیرساخت ها، در حوزه نرم افزاری و برنامه نیز به شکل مستقل گام های مطلوبی بردارد که در این زمینه شاهد عملیاتی شدن سامانه جامع اطلاعاتی سما بودیم.

رئیس صندوق ها افزود: در گذشته دفاتر نمایندگی صندوق ها با مشکل قطعی ارتباط مواجه بودند که همین چالش، موجب نارضایتی خدمت گیرندگان در نمایندگی ها شده بود  اما اکنون با ارتقا زیرساخت های حیاتی در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری در مرکز داده و ارتباط بین مرکز داده با صندوق ها به وسیله فیبر نوری و استفاده از فناوری های جدید، میزان قطعی احتمالی به حدود یک درصد رسیده است.

وی افزود: در همین مدت به منظور افزایش سطح امنیت در ارائه خدمات برای نمایندگی های پرجمعیت و مهم صندوق ها، دو مسیر ارتباطی فیبر نوری با مرکز داده پیش بینی شد تا در صورت قطع یکی از آنها جریان تبادل داده از کانال دیگر ادامه یابد لذا همین تدابیر به اصطلاح کندی و قطعی سیستم های ارائه خدمات را به یک درصد رساند که در میزان رضایت مندی بازنشستگان موثر بود.

رئیس صندوق ها به رویکرد گسترش ارائه خدمات از طریق فناوری اطلاعات به بازنشستگان و شاغلان اشاره کرد و گفت:  از سوی هیات رئیسه در این خصوص تکالیف روشن و جامع وجود دارد لذا زیرساخت های شکل گرفته نیز معطوف به تحقق این هدف است. از این رو،  سرپرست جدید فناوری اطلاعات می بایست تکمیل پروژه سما را در اولویت قرار دهد.

زروانی با بیان این که بازنشستگان صنعت نفت نسبت به فناوری های جدید ارتباطی آگاهی مطلوبی دارند، افزود: سامانه سما می تواند در بلند مدت، خدمات را از راه دور به بازنشستگان و شاغلان ارائه کند چنانکه هم اکنون بخشی از این موضوع محقق شده است.

رئیس صندوق ها گفت: مزیت های ارائه خدمات در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای همگان روشن است. بنابراین، جهت گیری خدمات صندوق ها بهره مندی از این فناوری است به طوری که اخیرا 84 هزار قطعه کارت رفاهی چند منظوره الکترونیکی برای بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت توزیع شده است که هم اکنون خدمات ورزشی و معیشت از طریق آن در محیطی شفاف و سریع ارائه می شود. از این منظر فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق ها ماموریت های مهم و تاثیرگذاری خواهد داشت که نفع آن به بازنشستگان و شاغلان خواهد رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • میزارحیم ناصرپور IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    0 0
    عالی

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =