کد خبر: 5176
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
ب

اینترنت مرجع قابل قبولی برای دریافت اطلاعات پزشکی نیست و باتوجه به اینکه تغذیه با سلامت و بیماری رابطه‌ای مستقیم دارد باید دقت لازم در این مورد صورت گیرد.

دکتر بابایی متخصص تغذیه در نشستی آموزشی در کانون بازنشستگان صنعت نفت ایران در تهران گفت: در دنیای فعلی بیشترین آسیب‌ها پس از مواد مخدر و تسلیحات هسته‌ای، از سوی اطلاعات غلط فروانی وارد می‌شود که پیرامون مسائل مختلف از جمله تغذیه در دسترس همگان قرار می‌گیرد. به گفته دکتر بابایی اینترنت مرجع قابل قبولی برای دریافت اطلاعات پزشکی نیست و باتوجه به اینکه تغذیه با سلامت و بیماری رابطه‌ای مستقیم دارد باید دقت لازم در این مورد صورت گیرد.

وی درباره بیماری‌های شایع در میان افراد در سنین مختلف گفت: دیابت، فشار خون، اضافه وزن، کبد چرب، تنگی نفس و سرطان ازجمله بیماری‌هایی است که امروزه گریبانگیر برخی افراد است و تغذیه با بیش از ۹۰ درصد این بیماری‌ها رابطه‌ای مستقیم دارد.

دکتر بابایی با اشاره به هرم تغذیه سالم گفت: غلات در هرم تغذیه سالم اهمیت فراوانی دارد  و البته نوع سبوس دار آن نظیر گندم و… از سایر غلات بهتر است. 

بابایی در ادامه با اشاره به کنترل میزان مصرف چربی گفت: روزانه ۳۰ درصد از انرژی ما غیر از کربوهیدرات از چربی تامین می‌شود و از جمله چربی‌های غیرمضر  مانند روغن زیتون است.

این متخصص علوم تغذیه درباره مصرف تخم‌مرغ گفت: خوردن روزانه یک عدد تخم‌مرغ توصیه می شود اما باید توجه داشت که سفیده و زرده آن کاملا پخته شود چراکه تخم‌مرغ نپخته خود منشا بیمارهای خطرناک دیگری است.

وی درباره مصرف روغن اظهار کرد: اگرچه روغن را می‌توان با سوزاندن تبدیل به انرژی کرد اما مصرف زیاد آن سبب رسوب در رگ‌ها می‌شود. وی در پایان گفت: باید بدانیم که مصرف سیگار و تنفس در هوای آلوده، دیابت، چربی و فشار خون بالا، خطرات و بیماری‌های رایجی هستند که با تغییر سبک زندگی و اصلاح رژیم تغذیه می‌توان آنها را کنترل کرد و زندگی سالم و بانشاطی را تا سنین کهنسالی در پیش گرفت.

پی نوشت: سالمندان هرگونه تغییر در ورزش، تغذیه و دارو خود را با پزشک معالجه خود مشورت کنند.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =