تجلیل از بازنشستگان نفت فلات قاره

در حاشیه مراسم بازنشستگی جمعی از همکاران شرکت نفت فلات قاره ایران، با حضور مدیرعامل این شرکت، از کتاب «تاریخ نفت در خلیج‌فارس» که شامل فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران از گذشته تاکنون است رونمایی شد.

مهندس حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در این مراسم که چهارشنبه شب ( ۱۵ اسفندماه) برگزار شد، گفت: بنده در مراسم سال گذشته قول دادم تاریخ زحمات و تلاش‌های ارزشمند حداقل نیم قرن تلاشگران صنعت نفت دریایی ایران را به رشته تحریر درآوریم. خوشبختانه امروز این کار به ثمر نشسته و کتاب ارزشمند و نفیس «تاریخ نفت در خلیج‌فارس» رونمایی می‌شود و ما  از این پس تاریخ بیش از ۵۰ ساله نفت در خلیج‌فارس را به صورت مکتوب خواهیم داشت.

وی گفت: این کتاب حاصل تحقیقات میدانی طولانی، ساعت‌ها مصاحبه‌ و به‌ویژه خاطرات و گفته‌های ارزشمند بازنشستگان این شرکت است که می‌تواند منبع و مرجع موثق و قابل اتکایی برای پژوهشگران باشد.

وی افزود: این کتاب توسط دکتر فروزنده که یکی از اساتید برجسته دانشگاه است و تیم حرفه‌ای ایشان تهیه و تدوین شده است و حاصل سفرهای متعدد به مناطق عملیاتی، سکوها، شهرستان‌ها و روستاهای مجاور تاسیسات و گفت‌وگو با مدیران و مردان و زنان تاثیرگذار در صنعت نفت دریایی ایران است و با تدوین آن سعی شده علاوه بر بازگویی تاریخ اکتشاف و استخراج نفت در خلیج‌فارس، چراغ راهی برای آینده این صنعت استراتژیک کشور روشن شود.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره، در ادامه از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران تهیه این کتاب تشکر کرد و گفت: بدون تردید این کتاب بی‌نظیر در تاریخ این شرکت ماندگار خواهد شد و امیدوارم این کتاب مورد استفاده پژوهشگران و به‌ویژه کارکنان و متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گیرد.

 دکتر فروزنده به عنوان نویسنده این کتاب نیز در سخنانی گفت: تهیه و تدوین کتاب «تاریخ نفت در خلیج‌فارس» با حمایت‌های مهندس بورد مدیرعامل شرکت و  سایر مدیریت‌ها به ویژه روابط عمومی این شرکت میسر شده است.

همچنین وی افزود: این کتاب افزون بر ۷۶۰ صفحه است و شامل بررسی تاریخی چگونگی استخراج و اکتشاف نفت در خلیج‌فارس، خروج شرکت‌های چندملیتی از ایران، شکل‌گیری شرکت نفت فلات قاره ایران، همچنین مصاحبه با مدیران و کارکنان بازنشسته این شرکت است که می‌تواند مرجع مهمی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران باشد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =