کد خبر: 5098
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
بازنشسته کار با رایانه / نعمانی

سما مخفف سامانه مجتمع اطلاعاتی صندوق هاست که با هدف آسان سازی ارائه خدمات از سوی فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق طراحی شده است.

سما مخفف سامانه مجتمع اطلاعاتی صندوق هاست که با هدف آسان سازی ارائه خدمات از سوی واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات طراحی شده است با هر وسیله از جمله تلفن همراه که به اینترنت متصل باشد می توانید خدمات را ثبت و پیگیری کنید.  

بازنشستگان و بازمانـدگان صنعـت نفت در سراسر کشور برای ثبت درخواست خود می‌توانند بـا مراجعه به نشـانی اینترنتـی  Sama.Oipf.ir  از خدمـات دفاتـر پیشـخوان صندوق‌هـا بهره‌مند شوند.

بازنشستگان بـا وارد کـردن شـماره پرسـنلی و بازماندگان با وارد کردن شـماره ملی بـه عنـوان «نـام کاربـری» و رمـز عبـور اولیـه که بـرای همه، به طور پیش‌فرض اعداد  ۱۲۳۴۵۶ ثبت شده، می‌توانند وارد سامانه شوند و درخواسـت خود را ثبت کنند.

 با ورود به سما، درخواست‌های قابل ثبت، نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند با انتخاب درخواست مورد نظر و انجام مراحلی که نیازمند ثبت است مانند ارسال صفحه اول شناسنامه یا موارد دیگر درخواست خود را ثبت کرده و از طریق سـامانه منتظر دریافت پاسـخ باشند. زمان انتظار برای دریافت پاسخ با توجه به نوع درخواست متغیر بوده و از چند ساعت تا چند روز را شامل می‌شود.

درخواسـت‌های وام اضطـراری بازنشسـتگان، تغییـر حسـاب بانکـی، گواهـی کسـر از حقـوق، گواهـی حقوق، صـدور کارت شناسـایی، دریافـت کمک هـای بلاعـوض، شـرکت در اردوی ایثارگـران، اسـتفاده از زائرسـرا، اسـتفاده از مجتمع محمودآبـاد، ابطـال درخواست استفاده از محمودآباد، درخواسـت پـاداش ورزشـی، دریافت کـد مـددکاری، عضویت در باشـگاه و انصـراف از عضویت در باشـگاه و رویت فیش درمان از جمله خدمات سماست که امید می رود در سال ۹۸ به تعداد آنها افزوده شود.

به یاد داشته باشیم فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند افراد یک جامعه از جمله بازنشستگان را توانمند تر کند.

برچسب‌ها

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =