کد خبر: 5030
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
ح

شور ورزش پیشکسوتان صنعت نفت در دیار بادگیرها

شاید باورتان نشود هیچ چیز مانند ورزش، بازنشستگان نفت را بر سر شوق نمی آورد. آذرماه امسال شاهد برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی بازنشستگان صنعت نفت در شهر یزد بودیم؛ حدود ۵۵۰ نفر از میان بیش از پنج هزار متقاضی، پس از گذر از مرحله انتخابی توانستند خود را به شهر بادگیرها برسانند.

نفتی های پیشکسوت در چهار رشته ی شنای قورباغه در ۸ رده سنی، تنیس و بدمینتون در دو رده سنی، تیراندازی با تفنگ و تپانچه در دو رده سنی برای آقایان و رشته‌های شنای قورباغه و آمادگی جسمانی در ۸ رده سنی و بدمینتون در دو رده سنی برای خانم‌ها به رقابت پرداختند.

مسابقاتی که جدیّت در آن به اوج خود رسید و شدت هیجان، نشاط و رقابت به حدی بود که گویا رقابت‌های تیم ملی را شاهد هستید. این روحیه شاید برگرفته از رویکرد نفتی‌ها باشد که آموخته‌اند هر کاری را مطلوب و منظم به سرانجام برسانند.

بلافاصله پس از این رویداد، شورای ورزش صندوق‌ها کمیت و کیفیت این رویداد را در قالب گزارش امور ورزش بررسی کرد تا رقابت‌های بعدی مطلوب‌تر برگزار شود.

در این نشست، از سوی اعضای شورای ورزش بر افزایش کیفی مسابقات، تأکید و تصریح شد: تقویم مصوب ورزشی صندوق‌ها برای سال ۹۷ تا این ماه از سال، به خوبی اجرا شده است و با تدابیر هیات رئیسه و اهتمام ارکان صندوق‌ها، سال آینده نیز، رقابت‌های ورزشی بازنشستگان و خانواده آنان به طور منظم برگزار خواهد شد.

بر این اساس، افزایش رویدادهای ورزشی در فهرست راهبردهای جدی هیات رئیسه صندوق است. از این رو، سال آینده ظرفیت ورزشی از نظر کمی و کیفی افزایش خواهد یافت. در این نشست به دست اندرکاران برگزاری رقابت‌های ورزشی، اعلام شد: از هم اکنون برای رقابت‌های سراسری دور بعد که به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار خواهد شد؛ برنامه‌ریزی کنند.  

دکتر امیر مردانی معاون سلامت، بهداشت و درمان صندوق‌ها نیز گفته است: امیدواریم بازنشستگان صنعت نفت در قالب‌های مختلف از جمله استفاده از مراکز ورزشی دارای قرارداد با صندوق‌ها و رویدادهای ورزشی، نسبت به فعالیت‌های جسمانی، اهتمام ورزند.

همچنین از منظر درمان، سلامت و بهداشت نیز ورزش بازنشستگان حمایت می‌شود. بنابراین تلاش می شود کیفیت برگزاری مسابقات با توصیه‌های پزشکی که برای سن بازنشستگان ضروری است، بهبود یابد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =