کد خبر: 5023
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
المپیاد ورزشی بازنشستگان مشهد

چرا صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در خصوص ورزش بازنشستگان نگاهی ویژه دارد؟

ورزش بازنشستگان از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است، افراد پس از بازنشستگی سعی کنند فعال باشند تا از عواقب بیتحرکی دور بمانند. فعالیت ورزشی در نیمه دوم عمر، گذشته از اینکه موجب حفظ تحرک و استقامت و کاهش بروز بیماریها میشود، باعث نشاط و ایجاد نیروی جوانی و همچنین برخورداری از یک زندگی سالم می شود.

 افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان، بهبود خودباوری و ایجاد حس استقلال، افزایش متابولیسم بدن، افزایش تعادل بدن، ایجاد یک حس اجتماعی و یا احساس تعلق داشتن، بهبود عملکرد ریوی، افزایش روحیه، انعطاف پذیری و بهبود حرکت و عملکرد مفاصل بدن در دوران سالمندی،   بهبود وضعیت قلبی عروقی و ده ها سود و منفعت دیگر که از پرتو ورزش حاصل می شود. البته همیشه به یاد داشته باشیم، برای ورزش کردن باید از چارچوب اصولی آن پیروی کرد یعنی با پزشک خود مشورتهای لازم را انجام دهیم  و اگر دچار بیماری خاصی هستیم باید بیشتر دقت کنیم و پزشک خود را در جریان بگذاریم.

 در همین زمینه کارت ورزش در قالب کارت جدید الکترونیکی برای مراکز ورزشی طرف قرارداد با صندوقها طراحی شده است؛ البته برخی به اشتباه فکر می کنند در بخش جیب ورزش، پول وجود دارد و انتظار دارند چون ورزش نمی کنند، یا امکانات ورزش ندارند باید بتوانند آن را خرج و خرید کنند؛ همان طور که قبلاً مسئولان امور ورزش گفته اند این بخش از کارت جدید، یا همان جیب ورزش، دارای پول نیست بلکه نوعی اعتبار است یعنی به هر میزان که استفاده شود صندوق پول آن را با مجتمع ورزشی با احتسابِ تا ۵۰ درصد تخفیف، حساب و پرداخت میکند. بنابراین، اگر کسی از جیب ورزش کارت خود به هر دلیل استفاده نکرد، پولی یا منابعی از صندوق، به اصطلاح سوخت نمیشود.

همچنین، صندوق ها با مجتمع های ورزشی با کیفیت، قرارداد همکاری منعقد می کنند.

بر همین اساس امید میرود با توسعه امکانات ورزشی برای بازنشستگان و ایجاد نشاط برای آنان، شاهد پیشگیری از بیماریها تا حد ممکن و به دنبال آن افزایش روحیه و انگیزه ی بازنشستگان باشیم. کارشناسان ورزشی معتقدند؛  توسعه ی ورزش بازنشستگان به خوبی پیش میرود اما کافی نیست
بر همین اساس امور ورزش و گردشگری صندوقها با توانی مضاعف در حال کوشش است. امید میرود در آینده پیامدهای مثبت توسعهی ورزش بازنشستگان در ارتقای سلامتی و بهداشت روحی و جسمی آنان، در سطح مناسبی ارزیابی شود.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =