کد خبر: 5019
سرویس: معرفی کتاب
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
پیدایش

داستان این کتاب در اسپانیا رخ میدهد، اسپانیایی که در کشاکش حوادث تاریخی و عبور از دوران دیکتاتوری فرانکو، اکنون زیر سایه کلیسای کاتولیک، به حکومتی سلطنتی مبدل شده است.

انتشارات ققنوس کتاب «پیدایش» آخرین اثر دن براون نویسنده جنجالی سالهای اخیر آمریکا را با ترجمه مهرداد وثوقی منتشر کرد.

باز هــــم دن براون، قهرمـــان قصههای خود، رابرت لانگدون آمریکایی مقیم مادرید اسپانیا را در ماجرایی پرشگفت و شگرف وارد میکند و لانگدون نه یک هفتتیرکش حرفهای، نه یـــک ماجراجوی بزن بهادر و نه یک کارمند پپهی بایگانی که یک استاد دانشگاه است؛ مردی اخلاقی، دانا، زیرک، خردورز و شیفته دانشجویانش و مفتخر به برجستهترین آنان، ادموند کرش که حاصل سی سال تدریس اوست.

ادموند کوتاه زمانی پس از فارغالتحصیلی در عرصه کامپیوتر شگفتیها میآفریند و بدیعهها و بداههها دارد که ثروتی هنگفت برای او به ارمغان میآورد، آنقدر هنگفت که در دنیای سرمایهداری مغرب زمین با گشادهدستی زندگی میکند و نبوغش را به کار میگیرد یا نبوغش یقهاش را میچسبد تا دریافتی نو از زندگی داشته باشد و حکمت دیرین را که گاه موجب نکبت امروزین شده، مورد پرسش قرار دهد.

 داستان این کتاب در اسپانیا رخ میدهد و تاریخ آنجا را موشکافی میکند. اسپانیایی که در کشاکش حوادث تاریخی و عبور از دوران دیکتاتوری فرانکو، اکنون زیر سایه کلیسای کاتولیک، به حکومتی سلطنتی مبدل شده و معترضان زیادی دارد.

 براون از بیلبائو تا مادرید و بارسلون، از بناهای تاریخی تا آثار هنری، از کلیساها تا دهلیزهای زیرزمینی، همه را در مقابل دیدگان خواننده قرار میدهد و در این بین به دنبال پاسخ دو معمای دیرینه انسانها میگردد: «از کجا آمدهایم؟» و «به کجا میرویم؟»

 ادموند کرش، آیندهشناس و پیشگوی میلیاردری است که در این داستان ادعا کرده که به این پرسشها پاسخ دهد.   این ادعا با واکنشهای گروههای مختلف مواجه میشود و جهان ادیان را به تکاپو میاندازد. سران مذهبی و میلیونها بیننده از سرتاسر دنیا پای برنامه ادموند کرش مینشینند.

 پیدایش، آخرین اثر دن براون، نویسنده جنجالآفرین آمریکایی و نویسنده موفق رمز داوینچی، آمیختهای از تاریخ، تکنولوژی، معما و البته هیجان است. او در این رمان سراغ نشانهها میرود و با تلفیق شعر و ادبیات، دین و زبان و در نهایت علم و عقل ششصد صفحه خواننده را با خود بیوقفه همراه میکند.    

نسخه انگلیسی کتاب براون تاکنون به 42 زبان ترجمه شده  و تا دو میلیون نسخه فروش داشته است. در آگوست 2018، کتاب پیدایش پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز شد و 23 هفته در لیست پرفروشها قرار داشت.

 رمان «پیدایش» در 608 صفحه و شمارگان 1100 نسخه به چاپ رسیده است.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =