کارت چند منظوره

طی دو ماه گذشته بیش از ۷۰ هزار کارت صادر شد و ۵۵ هزار نفر از بازنشستگان و بازماندگان کارت جدید رفاهی - ورزشی را تحویل گرفتند.

نکته حائز اهمیت در خصوص این کارت‌ها، نگهداری کارت‌ از دسترس اشخاص دیگر است. همان طور که پیشتر گفته شد این کارت به نوعی سند هویت افراد شناخته می‌شود لذا نباید در اختیار فرد دیگری قرار گیرد.

آگاهی اشخاص دیگر از رمز کارت فرد، دسترسی آنان را آسان می‌سازد. به این ترتیب شخص می‌تواند از سایر امکانات کارت - در صورت فعال بودن-  استفاده کند. از این رو باید در حفظ رمز کوشا بود.

گفتنی است، توزیع کارت‌ها در برخی استان‌ها به طور کامل انجام شده است و در برخی استان‌های دیگر شاخص توزیع، میانگین عدد ۸۰ تا ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

خوشبختانه بازنشستگان به خوبی از نحوه استفاده از جیب نقدی (۷۰۰ هزار تومان) آگاهی یافته و برخی نیز آن را به مصرف رسانده‌اند. اما درباره نحوه استفاده از جیب ورزشی باید بگوییم: بازنشستگان و بازماندگان می‌توانند با مراجعه به مراکز ورزشی طرف قرارداد با صندوق که دارای دستگاه کارت‌خوان بانک پاسارگاد هستند، از خدمات ورزشی این مراکز بهره‌مند شوند اما در خصوص مراکزی که فاقد دستگاه کارت‌خوان بانک پاسارگاد هستند همچنان می‌توان از کارت‌های ورزشی که پیش از این در اختیار داشتند استفاده کنند تا همه مراکز به دستگاه کارت‌خوان جدید مجهز شوند.

نکته دیگر در خصوص باقیمانده اعتبار ورزشی در کارت قدیمی این که، پس از فعال سازی کامل بخش ورزش در کارت جدید، میزان اعتبار باقیمانده به کارت جدید منتقل خواهد شد.  

به زبان ساده :

۱. در مکان های ورزشی طرف قرارداد با صندوق ها که دارای دستگاه های کارت خوان پاسارگاد هستند می توانید از بخش ورزش کارت جدید استفاده کنید.  

۲. در مکان های ورزشی طرف قرارداد که هنوز دستگاه کارت خوان پاسارگاد موجود نیست، از کارت قبلی و روش پیشین استفاده کنید.

۳ . پس از آنکه همه مراکز طرف قرارداد ورزشی با صندوق ها مجهز به کارت خوان پاسارگاد شد؛ میزان اعتبار مانده به کارت جدید منتقل می شود و سپس کارت قدیمی باطل خواهد شد.  

لازم به ذکر است این فرایند تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =