کد خبر: 4971
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

شرایط صدور گواهی حقوق به منظور بهره گیری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت از تسهیلات بانک ها و صندوق های قرض الحسنه به شرح ذیل می باشد.

افراد واجد شرایط دریافت گواهی حقوق

گواهی حقوق تنها برای کارمند بازنشسته و در صورت فوت وی برای همسر کارمند بازنشسته متوفی صادر می شود.

1- گواهی براساس درخواست شخص و صرفاً با تنظیم و ارائه درخواست سیستمی از طریق سامانه مربوطه به متقاضی یا وکیل ایشان که دارای وکالتنامه معتبر می باشد صادر می گردد.

2- در گـواهـی های صـادره مشخصات فرد بازنشسته یا بازمانده (‌ نـام و نـام خـانـوادگی ، شماره کد ملی  ،‌ محل صدور ) و میزان اصل مستمری وی در زمان صدور گواهی به طور کامل  قید می گردد

3- گواهی کسر از مستمری با درخواست کارمند بازنشسته و یا همسر کارمند بازنشسته متوفی جهت ضمانت وام فرد مورد نظر آنان صادر می گردد. ( صدور گواهی ضمانت برای همسر مزدوج و فرزندان مستمری بگیر ممنوع می باشد .)

4- گواهی حقوقی برای سایر بانک ها و موسسات که از بانک مرکزی مجوز دارند ، حداکثر برای 3 بار صادر و صدور مجدد منوط به تسویه حساب گواهیهای قبلی می باشد

5- گواهی کسر از مستمری جهت تسهیلات با نک مسکن و نیز درخواست وام مسکن ایثارگران از شبکه با نکی بدون در نظر گرفتن سقف تعهد مالی و فقط برای یکبار صادر می گردد. .

6-  درحال حاضر سقف تعهد مالی مجموعه 3 گواهی حقوق ( 1000000000 ریال ) معادل صد میلیون تومان می باشد .

تبصره : چنانچه یک گواهی با تعهد مالی 1000000000 ریالی صادر گردد ، صدور گواهی دوم و سوم میسر نمی باشد

7- بانک مسکن با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی از این امر مستثنی بوده و در صورت اعلام بانک مبنی بر عـدم انجـام تعهد تـوسط مدیـون، بـدهی از مستمری بازنشسته یا بازمانده کسر خواهد شد.

8- گواهی کسر از مستمری جهت دریافت تسهیلات ازدواج نیز حداکثر دو گواهی تا سقف 300000000 ریال جهت کارمند بازنشسته در صورت فوت جهت همسر کارمند متوفی مبنی بر ضمانت فرزند ، عروس و داماد صادر می گردد.

9- گواهی حقوقی برای سایر بانک ها و موسسات که از بانک مرکزی مجوز دارند ، حداکثر برای 3 بار صادر و صدور مجدد منوط به تسویه حساب گواهیهای قبلی می باشد .

تبصره 1- چنانجه یک گواهی با تعهد مالی 300000000 ریال صادر می گردد. صدور گواهی دوم میسر نمی باشد .

تبصره 2- چنانچه تعهد مالی مجموع دو گواهی صادره کمتر از 300000000 ریال باشد . صدور گواهی سوم نیز میسر نمی باشد .

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =