کد خبر: 4926
سرویس: گفتگو
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
یزدانی

صداقت، وظیفه شناسی، پشتکار و مهربانی را سرلوحه خود سازید.

میهمان این شماره نشریه کسی است که حسن خلقش به بیکرانگی کویر می‌ماند و سادگی و صفایش آفتاب را به خاطر می‌آورد. مردی از شهر بادگیرها، آب‌انبارها، انارهای شیرین ترک‌خورده، شهر یادگارهای کهن ایران‌زمین... ن.

سهراب یزدانی روایت زندگی‌اش را این گونه آغاز می‌کند.

آشنایی

۱۰ ساله بودم که پدرم را از دست دادم. اما خوبی و درستی که از او آموخته بودم همواره در زندگی راهنمایم بود. پدرم معلم بود، شمعی که بی‌هنگام خاموش شد و روشنی وجودش به نور حقیقت پیوست.

 سال ۱۳۲۵ در یزد متولد شدم. تحصیلات مقدماتی را که پشت سر گذاشتم برای ادامه تحصیل به پاکستان رفتم. من دانشجوی رشته مهندسی راه و ساختمان بودم. سال ۱۳۵۲ از دانشگاه بین‌المللی کراچی فارغ‌التحصیل شدم و بلافاصله به وطن بازگشتم.

استخدام

در مدت کوتاهی به استخدام شرکتی خصوصی در آمدم که با صنعت نفت نیز همکاری داشت و البته خودم برای انعقاد قراردادهای کاری به شرکت نفت رفت و آمد داشتم. دیدن نظم و انضباط جاری در صنعت مرا به کار در این سازمان ترغیب کرد. پس از مدت کوتاهی به استخدام صنعت درآمدم و چون به زبان انگلیسی تسلط داشتم در امور قراردادهای مهندسی مشغول به کار شدم.

امور قراردادها (انجام تشریفات مناقصه تا تسویه حساب) از اهمیت خاصی برخوردار است و ظرافت‌هایی دارد که همه افراد نمی‌توانند از عهده آن برآیند. از این رو گمان می‌کنم افرادی برای پذیرش این مسئولیت مناسب‌ترند که هم مهندسی بدانند و هم هنر برقراری ارتباط را به خوبی آموخته باشند.

بازنشستگی

در ۱۰ سال پایانی خدمتم مسئولیت قراردادهای بزرگ خطوط لوله و پالایشگاه‌ها را بر عهده داشتم و پس از آن قراردادهای پروژه نکا-ری. یکی از افتخارات زندگی من مشارکت در راه‌اندازی پالایشگاه اراک بود که در پی انجام آن مفتخر به دریافت لوح تقدیر از وزیر وقت نفت شدم و سرانجام پس از ۳۱ سال خدمت، در اسفندماه سال ۸۵ به افتخار بازنشستگی نائل آمدم. پس از بازنشستگی بلافاصله به عنوان کارشناس ارشد و مشاور قراردادهای Epc به کار در شرکت‌های مختلف پرداختم. این فعالیت تا سال گذشته ادامه داشت که با دستور منع فعالیت بازنشستگان از کار کناره‌گیری کردم.

درس‌های زندگی

 به اعتقاد من افراد نباید تنها به موفق بودن بسنده کنند بلکه باید کاری ارزشمند انجام دهند. چراکه موفقیت می‌تواند با پشتکار به دست آید اما مهم انجام کاری ارزشمند و ماندگار است. من همواره معتقد بودم هر فرد در هر سمتی که قرار دارد باید مسئولیت‌هایش را به درستی انجام دهد و در همه ارکان زندگی همواره ۴ اصل را درنظر داشته باشد: صداقت و درستی، تعهد و وظیفه‌شناسی، سختکوشی و پشتکار و در نهایت، صمیمیت و مهربانی.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =