کد خبر: 4882
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

نحوه محاسبه دریافت مستمری و احتساب سوابق کارکنان صنعت نفت برای ورود به صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در مدیریت کنترل محاسبات بازنشستگی انجام می شود.

آخرین تاریخ به روز رسانی ۲۹/ ۰۴ / ۹۹ _ منبع : مدیریت کنترل محاسبات بازنشستگی 

نحوه محاسبه، دریافت مستمری و احتساب سوابق

* بازنشسته محترم، پرداخت مستمری و مقرری جنابعالی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ به شماره حسابی که در اختیار ما قرار داده‌اید واریز خواهد شد و پس از آنکه مستمری و مقرری پرداخت شد پیامک واریزی آن نیز از سوی صندوق‌ها ارسال می‌شود.

دقت فرمائید سر شماره اطلاع‌رسانی صندوق‌ها ۱۰۰۰۹۰۷ است و اخبار مستمری و مقرری در سایت www.oipf.ir منتشر می‌شود.

در این راستا جهت دریافت فیش حقوقی خود به سامانه سما مراجعه و وارد سیستم شده و فیش حقوقی خود را دریافت نمائید:

نام کاربری بازنشسته = شماره پرسنلی

نام کاربری بازماندگان = شماره ملی

* پس از اولین ورود رمز پیش فرض را به دلخواه تغییر دهید.


لازم است به موارد ذیل توجه فرمائید:

- مستمری بازنشستگان بر اساس میانگین ۲۴ ماه آخرین پایه حقوق و مزایای مشمول کسور زمان اشتغال (که تابعی از ترفیعات، اضافات شایستگی و سایر تاثیرات در طول خدمت می‌باشد) و سنوات معتبر شده، طبق مقررات تعیین خواهد شد.

- مستمری ناشی از فوق‌العاده جذب، حق مقام، هیئت علمی، مصوبه ۲۷۲۷ (ایثارگری، بسیج، مناطق جنگی) با اصل مستمری جمع بسته شده و در یک بند صورتحساب مستمری، قابل مشاهده می‌باشد.

- هرگونه تغییر در پایه حقوق زمان اشتغال توسط امور اداری (کارفرما) در سیستم جامع نفت، منجر به محاسبه مجدد میانگین ۲۴ ماه آخر و نهایتاً مستمری خواهد شد. لذا الزاماً میزان افزایش مستمری با افزایش پایه حقوق برابر نخواهد بود.

- مستمری جنابعالی پس از اعمال اضافات شایستگی توسط امور اداری‌ها و تغذیه کارت حقوق در سیستم جامع به روش بند فوق، تعدیل و پرداخت خواهد شد.

- اضافات شایستگی در مستمری تاثیری نداشته و با مراجعه به امور مالی محل خدمت خود این اضافات را نقداً دریافت خواهید کرد.

- بازنشستگان محترم در خصوص هر گونه ابهام در مستمری می‌بایست به نزدیکترین دفتر نمایندگی محل سکونت خود مراجعه و ضمن ارائه درخواست کتبی، درخواست بررسی مجدد بفرمایید و پاسخ کتبی را نیز از همان دفتر، دریافت نمایید.


احتساب سوابق

۱- سوابق دولتی

بازنشسته محترم، سوابق دولتی در زمان اشتغال قابل احتساب می‌باشد، لیکن چنانچه سوابق دولتی داشته که تاکنون معتبر نگردیده است، لازم است با مراجعه به دفتر نمایندگی محل سکونت و یا امور اداری محل خدمت خود، موضوع را پیگیری نموده تا اقدامات لازم انجام شود. ضمناً یادآور میگردد به این سوابق پاداش پایان خدمت تعلق می‌گیرد، که می‌بایست از طریق آخرین کارفرمای خود پیگیری نمایید.

۲- سوابق غیردولتی

بازنشسته محترم، سوابق غیردولتی بعد از بازنشستگی قابل احتساب می‌باشد، لذا چنانچه جنابعالی قبل از ورود به صنعت نفت، سوابق غیردولتی داشته و بابت دوره مذکور حق بیمه پرداخت نموده‌اید، قادر خواهید بود سوابق آن دوره را احتساب نمائید. لذا لازم است با مراجعه به دفتر نمایندگی محل سکونت، درخواست خود را ارئه تا ضمن بررسی چنانچه موجب افزایش مستمری جنابعالی گردد، مراحل احتساب آن انجام شود.

توجه به نکات ذیل در خصوص سوابق غیردولتی الزامی می‌باشد:

- میزان بدهی سهم کارمند و کارفرما به عهده کارمند می‌باشد.

- به این نوع سوابق پاداش پایان خدمت تعلق نمی‌گیرد.

- نحوه تعیین بدهی بدین شرح می‌باشد: از تاریخ خاتمه خدمت تا یکسال، میزان بدهی بر اساس آخرین حقوق زمان اشتغال محاسبه میگردد. بعد از گذشت یکسال از خاتمه خدمت نسبت به ارائه درخواست احتساب سوابق غیردولتی اقدام فرمائید.

- لازم است توجه فرمائید احتساب سوابق غیردولتی لزوماً منجر به افزایش متسمری نمیگردد و با توجه به نوع مستمری بازنشسته ممکن است تغییری در آن حاصل نگردد.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =