کد خبر: 4742
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
  • خبرنگار: روابط عمومی
  • چاپ
اردوی ایثارگران

صندوق های بازنشستگی صنعت نفت طی سه سال اخیر حدود 20 اردوی بزرگ و فرهنگی برای خانواده بازنشستگان ایثارگر برگزار کرده است.

برگزاری اردوهای سیاحتی- زیارتی برای خانواده‌های ایثارگران یکی از سیاست‌های حمایتی صندوق‌های بازنشستگی است که هر سال طی چند نوبت به همت امور ایثارگران صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به اجرا درمی‌آید.

در اردوهای زیارتی خانواده‌ها با حضور در مشهد مقدس و گماشتن دل در حلقه مهر ثامن‌الحجج(ع)، بار خاطر فرومی‌نهند و با شوقی افزون‌تر برای دیداری دوباره به شهرهای خود بازمی‌گردند.  این اردوها که گاه در مجموعه تفریحی محمودآباد برگزار می‌شود با ایجاد بستری آرام در ساحل زیبای دریا، آرامش و امید را به خانواده‌هایی که به سبب مشکلات خاص اندکی آزرده‌اند بازمی‌گرداند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان امور ایثارگران که مسافران این سفرها را همراهی می‌کنند در سال 95 بازنشستگان در 9 نوبت در این اردوها شرکت داشته‌اند که یک نوبت آن به اردوی توانخواهان و یک نوبت به مسابقات ایثارگران صنعت اختصاص یافته است. در این اردوها بازنشستگان طی چهار نوبت از فیض زیارت برخوردار بودند و یک برنامه از مجموع چهار اردوی زیارتی به ایثارگران مشهد مقدس اختصاص داده شد که در شیراز برگزار گردید. سه اردوی سیاحتی نیز در مجتمع محمودآباد برگزار شد که جمعا 2367 نفر در آن شرکت داشتند.

مجموع اردوهای برگزار شده در سال 96 ، به جز اردوی ورزشی ایثارگران تعداد 7 اردو بود که سه اردوی سیاحتی و چهار اردوی زیارتی را شامل می‌شد. در این برنامه‌ها نیز حدود 550 خانواده شرکت داشتند. در این سال نیز از مجموع چهار اردوی زیارتی یک اردو به ایثارگران مشهد مقدس اختصاص داده شد که در شیراز برگزار گردید. از ابتدای سال 97 تاکنون نیز تعداد 5 اردو برگزار شده که از این تعداد دو اردوی زیارتی، دو اردوی سیاحتی و یک اردو به کنگره همسران شهدا اختصاص یافته است.

شرکت‌کنندگان از تمامی مناطق زیر پوشش صندوق‌ها دعوت می‌شوند. این اردوها دربرگیرنده برنامه‌های متنوع فرهنگی و گردشگری است که با استقبال زیاد خانواده‌ها روبه‌رو می‌شود. اما دیدار صمیمی بازنشستگان با یکدیگر مهم‌ترین دستاوردی است که لحظات بیاد ماندنی برای آنها خلق می‌کند و فراتر از آن شوق زیارت حضرت امام رضا (ع) که بیش از هر چیز دیگر در سیمای خانواده‌ها نمایان است.

سال گذشته امور ایثارگران صندوق‌ها موفق به اجرای کامل تقویم کاری خود شد و از سوی مسئولان مربوط در وزارت نفت مورد قدردانی قرار گرفت.

برای ما بنویسید

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =